Vandaag wilde ik even de remblokken voor (èn achter) vernieuwen. Aan de voorzijde was dat zo gepiept, alleen bleek de rechter veer gebroken.
Het gekke is dat de auto nu hoger staat, dan toen de veer nog heel is, maar dat terzijde. Nu zoek ik dus een rechter voorveer.
De makkelijkste methode is denk ik twee veerpoten geheel overzetten, maar mijn schokdempers zijn nog prima. Om de veer eraf te halen zal ik dus ergens verenklemmen moeten lenen......
Weet iemand of de veren van alle types gelijk zijn? Ik heb een SW 3.0 uit 1996.
voorveren SW 3.0
Re: voorveren SW 3.0
Jan Willem,
Ik heb nog wel een setje liggen (dempers en veren) komen onder een 3.0 sedan uit.
Ik heb nog wel een setje liggen (dempers en veren) komen onder een 3.0 sedan uit.
Voor onder de 100 euro heb je een setje verlagingsveren. Heb ik er ook opgezet. Rijdt Beter en staat veel mooier omdat een Kappa standaard met zijn kont naar achter hangt
-
Vanmorgen 2 veerpoten van een V6 bij Gerrit opgehaald en vanmiddag gemonteerd, de auto veert weer naar behoren en ik heb nog 2 schokdempers en 1 veer als reserve-delen.!
-
Vanmorgen 2 veerpoten bij Gerrit opgehaald en vanmiddag gemonteerd. Ik heb nu 2 schokdempers en 1 voorveer als reserve-delen.