Rustig....ja...sleutelen...Deurslot

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
lanciadje

Rustig....ja...sleutelen...Deurslot

Unread post by lanciadje »

Sinds jaar en dag doet mijn linkervoorportierslot (pracht scabblewoord!) maar moeizaam mee met de centraaldeurvergrendeling. Vorig jaar is hij er helemaal mee gestopt met uitzondering van mijn vakantie in Italië!!!
Wellicht door de warmte daar draaide het slot perfect mee op het centraaldeurvergrendelingsysteem.

Dat deed mij vermoeden dat e.e.a. wellicht vies was, of smering behoefde.
Vandaag al mijn moed bijeen geraapt en de tekst uit het werkplaatshandboek nog 'ns bekeken...
Citaat:
Verwijder het portierpaneel.
Maak de portierontgrendeling los en maak de trekstangen van de bevestigingspunten los
Maak de stekker van de centrale portiervergrendeling los, draai de aangegeven bevestigingsbouten los en verwijder het binnendeel van het slot."

Nou....klinkt simpel toch?

Goed....na een uur of twee pielen met de trekstangen had ik eindelijk alles los.......om er achter te komen dat het slot één groot blok is waarvan het motorgedeelte ontoegankelijk is!
Ik heb wel wat schroefjes losgedraaid maar het slot blijft zo dicht als een oester en ik durf hier ook niets aan te forceren omdat ik dan het risico loop om met een deur rond te rijden die niet dicht gaat!

Vraagje dus aan alle forumvrienden:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kost zo'n slot-unit (ziet 'r prijzig uit)
Heeft wellicht iemand zo'n slot liggen (K SW linksvoor, maar zullen wel hetzelfde zijn voor alle K's)

Ik kijk uit naar jullie berichtjes!

Ciao!

Lanciadje
K SW 2.0 305k km
Percy

Re: Rustig....ja...sleutelen...Deurslot

Unread post by Percy »

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem met mijn sloten. Linker voor en achterportier weigeren soms. Nadeel van een weigerend voorportier is dat de sloten een aantal keer open en dicht gaan.
Tijdje geleden ben ik erachter gekomen dat het aan de binnendeurhendel ligt.
Ik had namelijk schade en een andere deur erin gezet (linksachter), olie in motortje gespoten en trekstangen ingevet maar slot deed het nog steeds niet.
Toen de deurhendel erin gezet van de nieuwe deur en sindsdien doet hij het gewoon.

Je moet even kijken of je motortje reageert op je afstandsbedienining als je alle trekstangen hebt losgekoppeld.
Als het echt aan het motortje liggen dan heeft Gerrit er denk ik nog wel eentje liggen

Succes,

gr. Percy
lanciadje

Unread post by lanciadje »

Ik ben bang dat het echt aan het motortje ligt. Toen ik het slot los had heb ik de stekkers weer aangesloten om het geheel onbelast 'ns te proberen maar weinig resultaat.

Ik zag verderop in 't forum Gerrit zijn mobiele nummer. Of misschien wil Gerrit zelf ff reageren als ie dit leest!

Als ik 't goed begrepen heb heeft Lancia de sloten vanaf 2001 voorzien van zwaardere motortjes vanwege aanhoudende klachten. In ieder geval hebben ze wat geleerd.

In ieder geval bedankt voor je medeleven, Percy!

Ciao!

LanciAdje
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Nieuw slot kost uit mijn hoofd ongeveer € 80 bij Tuijnder.
RAY!!!

Unread post by RAY!!! »

Misschien heeft Pieter van de Meer er nog wel een liggen in kootwijkerbroek.

Gr RAY!!!
Lancia Kappa 2.0 20V turbo uit 2000
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”