Stuurkolomschakelaar

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Stasiu

Stuurkolomschakelaar

Unread post by Stasiu »

Heren,

Wie heeft er een goede stuurkolomschakelaar met geïntegreerde cruisecontrol liggen?
Lijkt me nogal zeldzaam. Van die van mij weigert af en toe de terugkeer van de richtingaanwijzer (links). Valt wel mee te leven maar....

Groet
Stasiu
Space

Re: Stuurkolomschakelaar

Unread post by Space »

Hier hetzelfde "probleem"...af en toe komt ie niet vanzelf terug ook naar links...:Toch wel opletten want als je hem vergeet met de hand terug te zetten denken ze dat je afslaat terwijl je rechtdoorgaat...afijn, het zei zo.....:S
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
jdebeer

Re: Stuurkolomschakelaar

Unread post by jdebeer »

In het verleden heb ik dat ook gehad met een Thema.
Toen ik er het stuur af had gehaald zag ik het mechanisme op de stuurkolom. Is een soort ring met nokjes waarop de schakelaar teruggeduwd wordt.
Als één van die nokjes afgesleten is (en da's volgens mij bij jullie het geval) helpt ook een nieuwe kolom niet meer. Een stukje kunststof of iets dergelijks erop lijmen is destijds een afdoende oplossing gebleken. Kost niks en je hoeft geen dure kolomschakelaar aan te schaffen, als je hem al kunt vinden.
Alleen het stuur er af, is even werk maar wel te doen.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”