benzinepomp

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
pauloort

benzinepomp

Unread post by pauloort »

Hallo,mijn Kappa heeft een vervelend mankement,hij doet het niet meer.
Wegenwacht gebeld en die heeft allerlei dingen doorgemeten en kwam tot de conclusie dat mijn benzinepomp in de tank defect is.
Normaal hoorde je ook wanneer je het contact aanzet een licht zoemend geluid van de pomp voor een paar seconden.
Nu dus niet meer maar mijn vraag betreft de schakelaar onder de linker stoel.
Bij mij is het net een grote plastic schroef die ik er uit kan draaien en verder niets.
In het instructieboekje wordt gesproken over een schakelaar die omhoog springt bij een ongeval en de benzinetoevoer afsluit.
daar kan ook het probleem zijn,maar ik heb niet zo een schakelaar in de auto,althans niet zichtbaar.
iemand ervaring hiermee en wat kost een nieuwe pomp ongeveer?
Ik heb Gerrit al een mail gestuurd voor een gebruikte,maar moet even op zijn reactie wachten.
Percy

Re: benzinepomp

Unread post by Percy »

Hoi,

bij mij was hetzelfde verleden jaar augustus. Bleek ook benzinepomp te zijn. Er is een gebruikte uit een alfa 166 ingegaan. ( Moest alleen de klep ofzoiets overzetten)
Kostte me bijna 300 euro incl. montage bij auto Romeo in Nootdorp.
Die zei ook dat het moeilijk te zeggen is hoeveel km een pomp meegaat. Ik zat toen bijna aan de 3 ton.

succes
pauloort

Unread post by pauloort »

Ja mijn auto zit ook rond 3 ton.Bij Tuynder kost de pomp 240 Euro bij de Dealer 350.
En niet op voorraad ongeveer 3 weken levertijd.
Ik heb nu bij Gerrit een gebruikte gekocht,kijken hoe lang die mee gaat.
Jos Kappa

Unread post by Jos Kappa »

Vorig jaar tijdens mijn vacantie in Italie het zelfde meegemaakt. Zat ongeveer halverwege de laars. De pomp moest uit Turijn komen. Dat kostte toch nog 3 dagen, maar dus minder dan 3 weken. Een gebruikte was natuurlijk geen optie. Crisis, toch weer bijna 400 Euri uitgegeven. Gelukkig was ik verzekerd voor vervangend vervoer. Kappa '95 240 op de teller.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”