EPB doet het wel of weer niet!

Discussie en vraagbaak over Thesis
krammer

EPB doet het wel of weer niet!

Unread post by krammer »

Mijn V6 3.0 conf. rijdt geweldig met gemiddeld gebruik tussen de 1:9 en 1:10.. Maar ze (is het een "ze''?) toont ook wel eens electonisce 'nukken', waarvan enkele gewoon weer net zo overwacht verdwijnen als dat ze gekomen zijn. Nou heb ik wel het gevoel dat dit in de koude maanden erger is. Nu blijft er nog een (best overkomenlijk) terugkerend probleempje over: soms licht het EPB lampje op (GO TO DEALER). De elctronischeremmen werken overigens nog wel (maar wel met drie maal PIEP) Gevolg is dat het ESP ook direct uitvalt. Nou merkt je daar niet van, maar toch..
Heeft iemand dit probleem ook gehad en laten aanpakken? Ik ben een beetje bang (door ervaring) dat mijn garage gaat lopen experimenteren met gepeperde rekeningen vandien.
Of is het misschien een bekend probleem (stekkerverbinding of zo) die de garagist zo heeft opgelost? Reacties welkom!!!
Rainmaker

Re: EPB doet het wel of weer niet!

Unread post by Rainmaker »

ik heb ook tal van electronische storingen gehad.
EPB, ABS, ESP, Comfortronic fault, Engine Control system fault. Tevens viel dan de snelheidsnaald dood en liep de kilometerstand dan niet meer op.

De goedkoopste optie is waarschijnlijk een reset van de electronica. Vaak is het probleem dan verholpen. Maar zoals het een Thesis betaamt, kan het probleem zomaar weer de kop opsteken.

Bij mij was er eerst sprake van een combinatie van bovenstaande storingen met niet goed functionerende electronica van de vering (skyhook). Uiteindelijk alle sensoren vervangen en de ABS-computer.

Daarna kwamen de electronische storingen terug (vering wel goed) en is alles nog een keer gereset.Alles lijkt nu te werken.
Rino

Unread post by Rino »

Het EPB probleem is wel eens vaker opgelost geweest door het vervangen van de extra kleine batterij recht achter in de koffer. Is ook mijn persoonlijke ervaring geweest. Een klusje en kost van niks.
krammer

Unread post by krammer »

Er zit al een heel mooi nieuwe secundaire accu in.. (via jouw tip aangeschaft). Helaas zijn daarmee de meldingen niet afgenomen.
Had gehoopt dat er iets schhon te maken viel (matige stekkerverbindingen of zoiets).
krammer

Unread post by krammer »

En, na verloop van tijd: zijn de meldingen bij jou nu verleden tijd? Bij mij dus niet..
julien de kock

Unread post by julien de kock »

ik zit nu met het probleem dat mijn thesis op mijn oprit staat en de remmen geblokkeerd blijven.je hoord de automatiche rem wel werken maar hij blijft geblokkeerd.gele lampje met melding EPB brand.al meegemaakt.zoek oplossing om deze vrij te krijgen.
een knappe belg
krammer

Unread post by krammer »

In het instructieboekje staat hoe je in de kofferbak handmatig de elektronische handrem kan ontgrendelen. . Je kan de computer daarna resetten door de -klem van de accu ff los te maken (je krijgt dan wel een melding op je connect, maar die verdwijnt vanzelf..)

Het problem dat ik in het verleden had met de EPB, bleek te maken te hebben met een defecte computer, waardoor de EPB soms wel en soms niet een melding gaf. Alleen de EPB is weer gekoppeld met de automaat, het ABS, en ESP. Nou, als dat allemaal in de stress gaat, moet j e sterk in je vel staan om niet te gaan twijfelen of je wel goed hebt gedaan een Italiaanse auto volgepropt met elektronica te kopen.
Maarrrrr: onze Goeroe Halan help je dan altijd uit de brand... dus stress is nooit nodig.
Succes, Hugo
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ik heb nu zo'n accu besteld, ben benieuwd of het daaraan lag.
Ik ga het stap voor stap doen, om te proberen te ontdekken waar het aan lag.
Ik ga eerst die accu vervangen, dan resetten, en dan nog wat rommelen bij een stekker van de ABS computer onder de motorkap, daar schijnt het ook aan te kunnen liggen.

Ik heb trouwens exact dezelfde problemen, teller op nul, alle lampjes aan, comfortronic, skyhook, en al die andere afkortingen, gek word je ervan!!

Hopelijk straks opgelost, en een mooi jaar tegemoet!

Trouwens, iedereen nog de beste wensen!

Robert.
gergely

Unread post by gergely »

Robert,

ik ben ook zeer benieuwd naar de eventueel gevonden oplossingen: afgelopen 1e Kerstdag leek mijn auto ook wel een kerstboom: alles wat maar branden kon brandde en/of piepte.... motormanagement ging over in de nood modus, dus nauwelijks vermogen!!
Toch doorgereden (ik ken de mijn thesis nu wel een beetje) en na 25 km geparkeerd. Een uur later: jawel hoor, alles was weer helemaal OK, of er niets gebeurd was. Een 'koud' of 'nat' bitje??
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Koen

Unread post by Koen »

....afgelopen 1e Kerstdag.... alles wat maar branden kon brandde en/of piepte....
Dat waren de Kerstwensen van je Thesis aan jou ! X(

[size=x-small](sorry, kon het niet laten) 8-)[/size]

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”