dakconstructie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Fulvijasper

Re: dakconstructie

Unread post by Fulvijasper »

Tarifa-Fulvia-Surf-Meeting????
:)-D(tu)(:D:DB)
Attachments
herschaalde kopie van dsc00231.jpg
herschaalde kopie van dsc00231.jpg (68.3 KiB) Viewed 472 times
Ramon

Unread post by Ramon »

wij hebben zo'n kever model, heel 70's!

best wat kilo's vervoerd op het dak (2 tenten, matrassen, badlakens etc.) hadden wel wat schuurplekken van de imperialzak die wapperde over het dak.

paar binnenbandjes van de fiets onder de pootjes en geen schade aan je RVS goot
Attachments
img_8239.jpg
img_8239.jpg (198.8 KiB) Viewed 471 times
Stefan Elshout

Unread post by Stefan Elshout »

Haha! wat leuk:-)
Joop, het klopt, het zijn wat moderne dakdragers, er zitten trouwens wel rubbers aan beide zeiden, ze lagen nog in mijn schuur en pasten toevallig redelijk tot goed op de fulvia. Als het allemaal goed gaat, en het bevalt, ben ik wel van plan een paar goede dragers te kopen, ik zal mijn ogen open houden voor een jaren 70 versie, of anders t.z.t. een paar mooie rvs dragers of rvs rek op maat te maken voor de fulvia, welke ook wat beter bij de uitstaling van de auto past. Maarja, laat hij zich de komende tijd eerst maar even technisch bewijzen voordat ik me teveel met zulke dingen bezig ga houden.
Mooie foto trouwens Ramon, ik ben wel benieuwd waar de reis naartoe is gegaan met de ferry en hoe het bevallen is met de fulvia, en of het redelijk probleemloos verlopen is. Ik heb wat last van flashbacks nu ik dit zie, van toen ik vorige zomer in Brindisi op de ferry stond te wachten...
Bob, dat klinkt goed! ik ben vorig jaar daar 2 weken ergens in de buurt geweest, Sant-Perre Pescador, dit was in de zomer en de wind was toen niet best.. De temperatuur daarintegen wel:-) Is het zo dat het in het voorjaar en de herfst daar in de buurt beter is als in de zomer? Zo ja zet ik het er zeker bij in mijn verlanglijst! En Tarifa is ook zeker een optie, daar ben ik nog niet geweest maar wel veel over gehoord! Verder maakt de temperatuur niet zo heel veel uit, enkel na een klein akkefietje deze winter, met een zeil die niet meer op te rollen was omdat deze bevroren was, had ik achteraf mijn bedenkingen over deze orde van temperaturen.
Een Tarifa-Fulvia-Surf-Meeting klink zeker niet gek, het is zeker geen gek idee om met een stel fulvia's en surfplanken naar Tarifa af te zakken.... Zie ik hier een nieuwe club onstaan...(:P)
Ramon

Unread post by Ramon »

..de reis ging in 2007 naar Elba. hebben daar een week rondgereden en zijn daarna langzaam weer naar het noorden gegaan. totaal 4.500 km ongeveer, geheel probleemloos, 2 liter olie; was alleen per tank 5 liter benzine meer kwijt dan Koos; de witte fulvia op de foto. de mooiste vakantie ooit!

bijlage: dezelfde vakantie; val d'isere Frankrijk
Attachments
img_8126.jpg
img_8126.jpg (185.6 KiB) Viewed 471 times
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Ramon Schreef:
-------------------------------------------------------

> bijlage: dezelfde vakantie; val d'isere Frankrijk

En, heb je na die foto de schep gepakt? :P
bobmesman

Unread post by bobmesman »

Beetje late reactie, op z'n Spaans...
Je moet het niet tegen teveel mensen zeggen, maar het voorjaar en najaar zijn hier inderdaad beter dan de zomer. In de zomer is het bloedheet en vaak windstil (ook weinig golven). Voor- en najaar zijn vaak prima, maar wat wisselvalliger.
Als je in de buurt bent, zeker even laten weten!!!

Groeten Bob
Bob
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996
Carlo 1.3S

Unread post by Carlo 1.3S »

Tja, in de jaren 70 was niets te gek, bij Politoys schaalmodellen gingen er zelfs complete reservewielen op e.d.
Vraag me af of ze in werkelijkheid ooit zo hebben rondgereden...

Gr.
Carlo
Attachments
politoys.jpg
politoys.jpg (125.85 KiB) Viewed 471 times
Marco

Unread post by Marco »

Ja, dat werd inderdaad te zwaar ................ Heb hem dus maar verwijderd.
Attachments
dscf0193.jpg
dscf0193.jpg (47.98 KiB) Viewed 471 times
Carlo 1.3S

Unread post by Carlo 1.3S »

Wel actueel blijven Marco!(:P)

Carlo
Attachments
dscf0193b.jpg
dscf0193b.jpg (158.93 KiB) Viewed 470 times
Marco