Er is aan mijn rempot gelast door een “race & rally preparation” bedrijf uit Noordholland,
Ik wil dus iedereen hierbij waarschuwen, laat niet toe (en doe het zelf ook niet) dat er aan cruciale aluminium gietdelen gelast wordt, het wordt anders een sluipmoordenaar in je auto, of je moet het geluk hebben dat er ook engeltjes bij jouw op dat moment meerijden.
Engeltjes rijden ook Lancia
Engeltjes rijden ook Lancia
- Attachments
-
- rem03.jpg (85.46 KiB) Viewed 558 times
-
- rem02.jpg (99.63 KiB) Viewed 558 times
-
- rem01.jpg (95.36 KiB) Viewed 558 times
Re: Engeltjes rijden ook Lancia
Arno,
Wat is er gebeurd?
Marco
Wat is er gebeurd?
Marco
-
Initialen van de grapjassen zeker ook VL - maar dan anders...?
Say no more. Heb al diverse verhalen gehoord.
Say no more. Heb al diverse verhalen gehoord.
Je remt, en dan voel je het pedaal opeens helemaal wegzakken, omdat de rempot in tweeën breekt en de remdruk wegvalt. Remsysteem is nog wel in orde maar je remcilinder bungelt dan ergens nu onder je motorkap enkel nog vast aan een stangetje. Je bent dan overgeleverd aan een hopeloze handrem (1e serie fuliva) en de rol- en lucht weerstand.
Je leven bungelt dan aan een zijde draadje net zoals je remcilinder, niet echt een situatie waar je in wilt komen en echt opgelucht als je uitstapt, het gevoel wat je dan hebt is nauwelijks te beschrijven, angst woede en een liter adereline door je lijf.
Zelf denk ik dat diegene die aan deze aanpassing aan de rempot van mijn auto heeft gedaan ook niet het inzicht en het besef heeft wat voor gevaren dit met zich meebrengt. Hij is gewoon niet in staat om de risico’s van zijn eigen werk te overzien.
Je leven bungelt dan aan een zijde draadje net zoals je remcilinder, niet echt een situatie waar je in wilt komen en echt opgelucht als je uitstapt, het gevoel wat je dan hebt is nauwelijks te beschrijven, angst woede en een liter adereline door je lijf.
Zelf denk ik dat diegene die aan deze aanpassing aan de rempot van mijn auto heeft gedaan ook niet het inzicht en het besef heeft wat voor gevaren dit met zich meebrengt. Hij is gewoon niet in staat om de risico’s van zijn eigen werk te overzien.
Berichten als deze zijn goed om gezamenlijk van te leren en bij te dragen aan wat ik zou willen omschrijven als "collectief voortschrijdend inzicht". Het is een van de redenen waarom ik dit soort fora lees. Mensen maken fouten en in de meeste gevallen doen ze dat niet met opzet. Ik hoop dat je gesproken hebt met "diegene" zodat hij er ook van kan leren.
Charles
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
-
Ik kocht mijn serie 1 destijds "volledig gerestaureerd". In de Achterhoek. Kwam in Rotterdam aan, eerste stoplicht dat ik tegenkwam - * klonk * - pedaal tegen de vloer. Ook mijn handrem deed in elk geval nog iets, anders had ik meteen tegen een wegrijdende auto van rechts gezeten. (Inmiddels ex-) Lancia-dealer: "Wij werken niet aan dat soort auto's". Dat zul je bij BMW of Mercedes niet horen als je met een van hun klassiekers aan komt zetten.
Mannetje dat me de auto verkocht zei al dat-ie zelf meestal met 85 p/u achter een vrachtwagen ging hangen. En dat-ie nog nooit problemen met de remmen had gehad. Tja...
Mannetje dat me de auto verkocht zei al dat-ie zelf meestal met 85 p/u achter een vrachtwagen ging hangen. En dat-ie nog nooit problemen met de remmen had gehad. Tja...
-
Re: Engeltjes bestaan niet
Beste Arno, leg eens uit waarom er aan je hoofdremcilinder is gelast? Is dat niet vragen om moeilijkheden, lassen aan dit gietspul is volgens mij niet verantwoord, zelf ben ik de mening toegedaan dat dit essentiele onderdeel in puike toestand moet verkeren, dus heb ik mijzelf destijds op een nieuwe hoofdremcilinder getrakteerd, mijn veiligheid was die 250 euro wel waard, niet iets van zeg 40 jaar oud opnieuw gaan honen, want meestal is de geschiedenis onbekend en hebben er al menige " vaklui" hier in zitten poeren.
Je moet je eigen goed rot geschrokken zijn.
Vaak lees ik over slechte handremmen, ook hier goed afgesteld, helemaal bij de basis beginnen werken ze naar behoren ook op een S1, succes met de reparatie, Henk
Je moet je eigen goed rot geschrokken zijn.
Vaak lees ik over slechte handremmen, ook hier goed afgesteld, helemaal bij de basis beginnen werken ze naar behoren ook op een S1, succes met de reparatie, Henk
Re: Engeltjes bestaan niet
Henk, dat is juist ook mijn punt het is niet verantwoord. En een nieuwe remcilinder helpt je niet in het bovegenoemde geval.