LPG inbouwen - Kappa Coupé

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
kc1999

LPG inbouwen - Kappa Coupé

Unread post by kc1999 »

Heren liefhebbers,

Ik heb de kans een K Coupé 3v6 uit 1999 met slechts 30.000 kms aan te schaffen voor een nette prijs. Heeft altijd binnen gestaan. De wagen is van een familielid (die hem voor z'n vrouw had gekocht in 2000), dus er is niet geknoeid.
Nu ben ik op zich geïnteresseerd. Aanschaf is weliswaar netjes, maar de kosten om zo'n zware wagen op de weg te houden zijn natuurlijk aanzienlijk. Ik heb hem onlangs een dag meegehad en het verbruik was enorm. Heb al 4 jaar een diesel in de lease, dus het verbruik van de kappa was ! MAar het gevoel om met een machtige 3v6 over 's Heren wegen te rijden is onnavolgbaar. Het geluid bij vol indrukken (bij verkeerslichten) is prachtig!

Als ik deze machine aanschaf wil ik er een LPG installatie laten inzetten - de kofferruimte is groot genoeg. Ik zou willen weten of er ervaringen zijn bij het inbouwen van LPG in een Coupé met een 3.0 V6 motor.
1. Is dit überhaupt mogelijk?
2. Wat zijn de gevolgen op prestaties?
3. Wat zijn de gevolgen op de levensduur?
4. Heb je het zelf ook gedaan en zou je het aanraden?

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

John
lanciathema.nl

Re: LPG inbouwen - Kappa Coupé

Unread post by lanciathema.nl »

Bouw LPG G3 van Vialle in dan zijn de antwoorden:
1. Ja
2. Geen
3. Geen
4. Ja (K SW 2.4)

Reken op 500 euro per cylinder.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
maartenpetter

Unread post by maartenpetter »

heej

de gevolgen voor de levensduur zijn klein.
maar je moet er van uitgaan dat na inbouw ergens tussen de 150d en 200d km na inbouw de kop
een revisie nodig heeft ivm vervormde klep zetels
fenpie

Unread post by fenpie »

Ik heb altijd begrepen dat er voor de 3 liter versie geen G3 voorhanden is, wel dus LPG maar geen G3-verklaring en dus geen korting
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
kc1999

Unread post by kc1999 »

hi Fenpie,
Dat is idd de reden van mijn vraag. Dat hoorde ik dus ook, maar ergens anders (ook op dit forum) zag ik dat er wel LPG is ingebouwd in een Coup 3.0 V6. Ik heb een vraag achter gelaten op GasFX.nl want ik weet het allemaal niet meer (en de motor komt niet in hun lijsten voor....).
Zonder korting is het break even point natuurlijk veel en veel later, zodat het bij mijn geschatte kilometrage (15 - 20K op jaarbasis) minder of zelfs niet aantrekkelijk is om een installatie te laten inbouwen (volgens lancia thema moet ik rekening op 3000 euro voor inbouw).
Bedankt iig voor je input!

Groet,

John
gerrit

Unread post by gerrit »

G3 geen probleen voor 3.0 kappa en nu juist voordelig in te laten bouwen by een lancia liefhebber en kappa 3.0 gas g3 ryder
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”