Parkeersensoren inbouwen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Stasiu

Parkeersensoren inbouwen

Unread post by Stasiu »

Hoi,

Omdat de achterkant van een Kappa niet echt overzichtelijk is wil ik parkeersensoren in de achterbumper gaan inbouwen.
Ik wil alleen een akoestische verklikker dus geen gedoe met een monitor of display. Wie heeft hier ervaring mee en met welk merk/type.

Ik heb een trekhaak en zag bij Conrad dat dan een aantal types afvalt. Daar komt bij dat de bumper van de Kappa een stevig metalen frame kent, wat ook niet met alle types samen gaat. Wat werkt in jullie ervaring wel goed?

Groet
Stasiu
Space

Re: Parkeersensoren inbouwen

Unread post by Space »

Ik heb het setje al meer dan een half jaar liggen, moet het alleen nog even inbouwen..>:D<
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-514619
Misschien heb je er wat aan...
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Ik had dat bericht uit 2008 niet gezien! Wil je van je setje af?
Martin

Unread post by Martin »

Hoi Stasiu,

Ik bouw meestal deze erin ( zie bijlage ) zijn er in het zilver en zwart maar ze kunnen ook gespoten worden. Zit zelfs boor bij en kan je de bumper laten zitten !!!

Gr.Martin
Attachments
parkeersensoren.gif
parkeersensoren.gif (73.66 KiB) Viewed 669 times
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Parkeer sensoren zijn vrij eenvoudig in te bouwen. Als je de bumper gedemonteerd hebt even
het binnenwerk demonteren. Dan kun eenvoudig lokaliseren waar ze moeten, binnenwerk hoeft
niet worden aangepast.
Als je de eerste serie hebt kunnen ze mooi in het zwarte deel van de bumper, anders even spuiten.
Signaal is te vinden in de D stijl.
Sensoren koop je al voor een paar tientjes, neem de wat betere en bezuinig hier niet op, niets is zo vervelend
als je alles netjes gemonteerd heb en na een week de helft het niet meer doet, het is geen lampje wat je even
vervangt!

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Hoi Martin,

Bedankt voor de tip. Bouw je ze in de stootstrip van de bumper in of er onder?

Groet
Stasiu
Space

Unread post by Space »

Neuh,,,ik hou mijn setje toch maar zelf...Via aanraden van een mede Kappa forummer (Marc) hetzelfde gekocht als hij had vanwege de zeer geringe inbouwdiepte en zijn goede ervaringen ermee. Bumper hoeft er niet af. Set bestaat uit 3 sensors en is te koop bij Conrad voor geloof ik 89 euries ofzo. Goede Duitse kwaliteit.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Martin

Unread post by Martin »

Inderdaad in de stootstrip.

Gr.Martin
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Hoi Martin,

In jouw setje zit ook nog een functie dat als parkeerders te dichtbij komen, je auto begint te waarschuwen (knipperen en claxon?). Is e.e.a. moeilijk aan te sluiten?

Groet
Stasiu
Martin

Unread post by Martin »

Dit setje heeft dat niet. Tis gewoon gaten erin boren met meegeleverde boor stekkers aansluiten speakertje kan je binnen doen of onder je hoedenplank en 1 draadje op je achteruitverlichting aansluiten en 1 aan massa en klaar is het.

Gr.Martin
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”