Gezocht: motor van Lybra 1.8

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh

Gezocht: motor van Lybra 1.8

Unread post by dickh »

Hallo beste Lybra gemeenschap,

Na een strakke actie van dealer Halan in Amsterdam (na distributieriem vervangen o.m. geen olie bijgevuld) is het motorblok van m'n Lybra 1.8 opgeblazen (drijfstanglagers aan gort).
Ik ben dus op zoek naar een gebruikte 1.8 motor.
Kan iemand me op een spoor zetten? Onderdelenzoeker etc heb ik ook al ingeschakeld - ik hoef dus geen antwoorden waar ik nog meer zoeken kan...

Vast dank!

- Dick
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
vdneut

Re: Gezocht: motor van Lybra 1.8

Unread post by vdneut »

Hallo Dick, ik snap niet dat Hallan nog Lancia's mag repareren dit is het derde geval wat ik hoor. Maar daar koop jij niets voor. Ik heb twee tel.nummers 1 in Antwerpen , IJzerlaan, vlak vooraan in Antwerpen. Tel nr. +32 32260829, de naam is van Lookeren of zo iets. Tweede in Nederland 06-55725907 naam Gerrit.
Succes groeten Jan.
dickh

Re: Gezocht: motor van Lybra 1.8

Unread post by dickh »

Jan,

Bedankt voor de tip, ik ga erachter aan!

Overigens, toen m'n (plaatselijke) garage het blok eruit haalde (daar was ik vandaag even bij) bleek dat het distributiedeksel met verkeerde lengte boutjes was gemonteerd (verwisselde boutjes), waardoor enorme slijtsporen in het deksel waren ontstaan - en ik vond 'm na de Halan actie al meer "janken" dan voorheen, dat is dus nu ook verklaard. Verder waren de stofdeksels boven en onder de motor spoorloos verdwenen, ga maar door. Inderdaad zou Halan een sleutelverbod moeten krijgen.

Maar goed, gedane zaken... Ik vind de Lybra een te lekkere bak om op de schroot te gooien dus laten we hopen dat ik een ander blok vind.
Nogmaals dank en ik laat je wel weten hoe het vordert...

- Dick
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”