Mijn 1.9 jtd van bouwjaar 2002 start niet. De startmotor draait rond, maar motor slaat niet aan.
Alle zekeringen ok
UIt het forum heb ik gelezen dat de BDP-sensor een oorzaak kan zijn.
Als de toerenteller uitslaat tijdens het ronddraaien op de startmotor, kun je dan stellen dat de BDP-sensor goed is.
Zo ja, wat/welke sensor/ relais of misschien wel een mechanisch probleem, kan dan de oorzaak zijn dat de motor niet aanslaat?
Bij voorbaat dank!
oh ja, tank is vol!
Menno
1.9 JTD start niet
Re: 1.9 JTD start niet
Brandstofpomp zou niet kunnen lopen. Maar denk ook BDP sensor. Heb ook een 1.9 jtd en een paar maand geleden hetzelfde gehad. Eerst al zo nu en dan dat hij pas na een aantal seconden aansloeg. Toen op een dag helemaal niet meer aanslaan. Ga altijd naar een universele garage. Die man is even bij mij langsgereden en heeft zo'n Bosch uitleescomputer even aan de auto gekoppeld. Daar gaf hij het direct aan. Sensor vervangen en geen last weer gehad.
Re: 1.9 JTD doet het weer maar....
Goedemorgen,
Mijn 1.9 jtd van 2002 doet het weer, maar...
Auto is vorige week afgevoerd naar de dealer. Ik had 1 kapotte gloeibougie. Alle gloeibougies zijn vervangen vervangen. Verder werd er geen storing uitgelezen en auto startte toen nog steeds niet. Garage verder op onderzoek (franstalige garage en begrijp niet alle details). Ze hebben Iets aan het brandstofsysteem gereinigd. Vrijdag opgehaald en auto doet het weer goed. Kreeg advies mee om altijd de "duurdere" diesel te tanken.
Ik ben nu ruim 1000 km verder en merk dat het starten alweer minder wordt. Startmotor draait goed rond maar motor krijgt geen brandstof, althans zo klinkt het. En dan ineens slaat ie weer aan en rijdt dan verder ook perfect. Rara..
Enig idee, alle advies welkom,
Menno
Mijn 1.9 jtd van 2002 doet het weer, maar...
Auto is vorige week afgevoerd naar de dealer. Ik had 1 kapotte gloeibougie. Alle gloeibougies zijn vervangen vervangen. Verder werd er geen storing uitgelezen en auto startte toen nog steeds niet. Garage verder op onderzoek (franstalige garage en begrijp niet alle details). Ze hebben Iets aan het brandstofsysteem gereinigd. Vrijdag opgehaald en auto doet het weer goed. Kreeg advies mee om altijd de "duurdere" diesel te tanken.
Ik ben nu ruim 1000 km verder en merk dat het starten alweer minder wordt. Startmotor draait goed rond maar motor krijgt geen brandstof, althans zo klinkt het. En dan ineens slaat ie weer aan en rijdt dan verder ook perfect. Rara..
Enig idee, alle advies welkom,
Menno
Re: 1.9 JTD doet het weer goed
Goedemorgen,
Ik ben wat laat om dit toe te voegen aan het startprobleem die ik had.
Het probleem waren de verstuivers. Deze waren niet meer in goede conditie en veroorzaakten het startprobleem. Deze zijn vervangen en auto doet het weer uitstekend.
Ik vond dit wel een tegenvaller. Het meest storende vond ik dat je dus stilstaat met je auto. De kosten vond ik nog wel acceptabel gezien de kilometers die we met deze auto maken.
Menno
Ik ben wat laat om dit toe te voegen aan het startprobleem die ik had.
Het probleem waren de verstuivers. Deze waren niet meer in goede conditie en veroorzaakten het startprobleem. Deze zijn vervangen en auto doet het weer uitstekend.
Ik vond dit wel een tegenvaller. Het meest storende vond ik dat je dus stilstaat met je auto. De kosten vond ik nog wel acceptabel gezien de kilometers die we met deze auto maken.
Menno
Re: 1.9 JTD doet het weer goed
Meestal start de auto al slecht in koude toestand, dus dat is al een teken dat er iets mis is met de opbouw van de brandstofdruk. Een JTD start ook in koude toestand als de motor op een gezonde starter een keer ronddraait.
Dus dit defect overkomt je niet spontaan.
Verstuivers hebben tot min 5 graden bijna geen effect op het starten. Dus de reparatie van de garage is niet terecht. Sterker nog bij een defecte gloeibougie zal je motorlampje na de start gaan knipperen.
Maar uiteindelijk is je probleem voorbij, oorzaak van defect kan uit het verleden komen door slecht onderhoud filters etc verkeede of slechte brandstof getankt.
Groeten Wcabro
Dus dit defect overkomt je niet spontaan.
Verstuivers hebben tot min 5 graden bijna geen effect op het starten. Dus de reparatie van de garage is niet terecht. Sterker nog bij een defecte gloeibougie zal je motorlampje na de start gaan knipperen.
Maar uiteindelijk is je probleem voorbij, oorzaak van defect kan uit het verleden komen door slecht onderhoud filters etc verkeede of slechte brandstof getankt.
Groeten Wcabro