dakconstructie
-
dakconstructie
wederom een vraag... Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op het dak van een fulvia spullen te vervoeren. Aangezien de stijlen (voor) nogal slank zijn wil ik graag weten of het schadelijk kan zijn wanneer hier iets op vervoert wordt. Dit omdat ik van plan ben om een aantal keer per jaar te gaan windsurfen in italie, frankrijk en/of spanje. Het gaat dus om een surfplank en iets van 2 zeilen, de rest past in de kofferbak. Nu denk ik dat het gewicht niet het probleem is want de plank en zeilen wegen bij elkaar maar iets van 10 kilo, maar vooral de plank is een redelijke windvanger, en met een gangetje van 100 a 120 is dit denk ik een aardige belasting. Daarom ben ik benieuwd of de constructie van het dak (of de voorstijlen) sterk genoeg is om een redelijke belasting te kunnen weerstaan. Ik zou het namenlijk erg leuk vinden om zowel te gaan windsurfen, en daarbij ook met de fulvia door italie en de bergen heen te rijden, vandaar dus deze iets wat vreemde vraag:-)
Ik hoop dat er mensen zijn die weten of dit mogelijk is, en of dit schadelijk kan zijn.
Stefan
Ik hoop dat er mensen zijn die weten of dit mogelijk is, en of dit schadelijk kan zijn.
Stefan
- Attachments
-
- fulvia7.jpg (189.73 KiB) Viewed 733 times
-
- fulvia6.jpg (168.42 KiB) Viewed 733 times
-
Re: dakconstructie
Ik maak me vooral zorgen om de sierstrips waar je de imperiaal op klemt. Is het niet zo dat-ie alleen op de sierstrip zit, en helemaal niet op de rand waar deze weer op geklemd zit? Verder ziet het er niet heel onrustbarend uit. Ik zou er alleen zelf geen 120 meer mee gaan rijden...
Wat betreft de A-stijlen, het is hier erg belangrijk dat er onderaan de stijlen geen haarscheurtjes/rot zit. Anders voorkomt alleen je voorruit nog dat je dak wegwaait.
Wat betreft de A-stijlen, het is hier erg belangrijk dat er onderaan de stijlen geen haarscheurtjes/rot zit. Anders voorkomt alleen je voorruit nog dat je dak wegwaait.
-
ja... daar zit wel wat in van die sierstrip. Hij drukt vanaf de bovenkant op de strip, en aan de onderkant zit hij met een beugel aan de onderzijde van de strip.... idd alleen op de strip dus. Deze sierstrip zit voor zover ik me kan herinneren wel met de schroefjes vast waarmee de rvs sponningstripjes (er zal vast een naam voor zijn) voor de deurrubbers mee vast zitten. Hoe heavy duty dit is, is natuurlijk een ander verhaal.
Dat onderaan die A-stijl ga ik zo eens even bekijken, ik zit nog niet te wachten op een cabrio-fulvia.
Dat onderaan die A-stijl ga ik zo eens even bekijken, ik zit nog niet te wachten op een cabrio-fulvia.
-
Hoi Stefan,
Heb de afgelopen jaren heel wat kilometertje's afgelegd zoals op jouw foto's.
Ook harder dan 120 gereden (niet teveel natuurlijk)
Nooit probleempje's gehad en de auto lag altijd nog stevig op de weg.
Het enige waar ik me altijd druk om kon maken waren de sierstrips en of ik die wel niet zou beschadigen.
Gelukkig gaat dat allemaal prima zolang je maar goed weet wat je doet.
Ik zeg dus: go catch that wave!
Jasper.
Heb de afgelopen jaren heel wat kilometertje's afgelegd zoals op jouw foto's.
Ook harder dan 120 gereden (niet teveel natuurlijk)
Nooit probleempje's gehad en de auto lag altijd nog stevig op de weg.
Het enige waar ik me altijd druk om kon maken waren de sierstrips en of ik die wel niet zou beschadigen.
Gelukkig gaat dat allemaal prima zolang je maar goed weet wat je doet.
Ik zeg dus: go catch that wave!

Jasper.
Meestal zit er een kunststof lap om de bevestiging, doe er nog een stukje dun rubber tussen en niet te vast aandraaien(vast is vast)
-
Voor de Berlina is dak belading geen probleem, de coupe lijkt me, door de kleinere afmetingen, zelf nog beter geschik ervoor.
- Attachments
-
- fulvia berlina s1 d003 -800.jpg (62.24 KiB) Viewed 733 times
-
Ik heb vaak met een Optimist op het dak gereden. Gaat prima, zeker omdat je niet te hoog hoeft te tillen. Voor langere dingen zoals surfplanken zou ik uitkijken met het moment dat je op het dak uitoefent. De voor en achterdrager zitten bij een coupe dicht bij elkaar en dus gaat iets lang oversteken. Dus altijd binden naar voor en achterbumper. Qua sterkte is er geen probleem. De stijlen zijn wel slank maar zeer sterk. een goede Thule set maakt geen schade maar wordt zeldzaam.
Walter
Walter
-
OK perfect. Rekening houdend met een aantal puntjes moet het dus wel lukken. Ik zal het eerst maar eens in de buurt testen, maar als ik het zo hoor zou het niet te veel problemen op moeten leveren. Nu nog even wachten op wat beter weer en een paar graadjes warmer!
Grazie!
Stefan
Grazie!
Stefan
-
Beste Stefan,
Niet dat ik ook nog mijn steentje wil bijdragen maar je dakdragers
zijn te modern....je zou eens moeten kijken naar een jaren 70 versie
dit ivm de regengoot eninderdaad de rubbers die daar tussen moeten
om beschaigen tegen te houden....ze hebbben destjids ook ralley's
geredenmet speciale dakdragers met banden en benzinetank's erop...
dus kwa daklast....
Succes,
Joop
Niet dat ik ook nog mijn steentje wil bijdragen maar je dakdragers
zijn te modern....je zou eens moeten kijken naar een jaren 70 versie
dit ivm de regengoot eninderdaad de rubbers die daar tussen moeten
om beschaigen tegen te houden....ze hebbben destjids ook ralley's
geredenmet speciale dakdragers met banden en benzinetank's erop...
dus kwa daklast....
Succes,
Joop
Ik weet niet hoe warm je het wil hebben, maar hier in Barcelona is het al aardig aan het opwarmen. Afgelopen weekend tegen de 20, en flinke wind. Dan is het meestal best druk met wind- golf en kite-surfers hoor.
Zeker als je richting Tarifa gaat, of wilde je zo ver niet?
Zeker als je richting Tarifa gaat, of wilde je zo ver niet?
Bob
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996