Afdichting functioneerd maar wat is dat kunstof hulsje wat ervoor zit, bij het verwijderen van het kraantje vond ik er stukjes van in het radiatortje ,
het lijkt me ook blauwig van kleur en lijkt wel op een hulsje met 1 of 2 uitstulpingen, weet iemand waarvoor het dient en kan het ook zonder?
het lijkt me tevens vast te horen zitten aan het klepje maar dient niet om iets af te blokkeren kan ik trouwens het kraantje uitelkaar halen,??
kraantje radiatorkachel
Re: kraantje radiatorkachel
Hoi Peter,
uitelkaar halen kan wel maar je krijgt hem nooit weer helemaal dicht in elkaar.
Ik zou zeggen als je hem eenmaal dicht hebt dan laat het erbij. Is heel fragiel spul allemaal en voordat je het weet draai je het draadeinde kapot waarop het kraantje gezet moet worden.
Groetjes Ron.
uitelkaar halen kan wel maar je krijgt hem nooit weer helemaal dicht in elkaar.
Ik zou zeggen als je hem eenmaal dicht hebt dan laat het erbij. Is heel fragiel spul allemaal en voordat je het weet draai je het draadeinde kapot waarop het kraantje gezet moet worden.
Groetjes Ron.
Ha die Ron, bedankt alvast, maar weet jij wat dat hulsje is wat ervoor zit??(als je de kraan van de radiator verwijderd hebt moet je het zien zitten voor de afdichting)
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met "hulsje". In het kraantje zit een soort plastic hulsje.
Die kraantjes zijn een beetje een probleem. De levensduur is beperkt. Na een jaar of 5 gaan ze niet helemaal meer dicht waardoor geen koude lucht meer door je kachel naar binnen kunt krijgen.
Ik zou het kraantje ombouwen tot verloop en dan in de motorruimte een elektrisch kraantje monteren. Een aantal moderne auto's heeft een electrisch kraantje. Op de sloop moet zo'n ding wel te krijgen zijn. Je kunt dat dan bedienen middels een microswitch.
Die kraantjes zijn een beetje een probleem. De levensduur is beperkt. Na een jaar of 5 gaan ze niet helemaal meer dicht waardoor geen koude lucht meer door je kachel naar binnen kunt krijgen.
Ik zou het kraantje ombouwen tot verloop en dan in de motorruimte een elektrisch kraantje monteren. Een aantal moderne auto's heeft een electrisch kraantje. Op de sloop moet zo'n ding wel te krijgen zijn. Je kunt dat dan bedienen middels een microswitch.