Als de auto voor de rest niet rookt en roet tijdens het rijden zou ik er niets aan doen.....
Groeten/cordiali saluti Alessandro Monni
JTD rookt toch wel behoorlijk bij doortrekken in versnelling
-
Re: JTD rookt toch wel behoorlijk bij doortrekken in versnelling
Cordiali saluti/groetjes Alessandro Monni
-
Skin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik mijn 2.4jtd lekker vlot doortrek in zijn
> versnelling dan wil ie op de toeren een behoorlijk
> pluim uitspugen.
>
> Iemand idee wat het kan zijn?
>
> Gr. Pat
Dus maar wel doen
-------------------------------------------------------
> Als ik mijn 2.4jtd lekker vlot doortrek in zijn
> versnelling dan wil ie op de toeren een behoorlijk
> pluim uitspugen.
>
> Iemand idee wat het kan zijn?
>
> Gr. Pat
Dus maar wel doen
-
ok duidelijk...... maaaaaaaaaaaaaar wat ga je doen?????
Cordiali saluti/groetjes Alessandro Monni
Mijn 2.4 TD heeft sinds vorige week ook een nieuwe APK,
met moeite dat wel. Hij rookte verschrikkelijk bij het doortrekken op de snelweg en de keurmeester verwachtte ook niet dat het zou lukken. Ik moet er wel bij zeggen dat de auto een half jaar stil heeft gestaan vantevoren.
De beste oplossing voor mij was een paar keer goed gasgeven en vol doortrekken in de versnellingen.
Bij de APK was de eerste meting 4.5 (moet 2.4 ofzo) en dus afgekeurd,
na 4x opnieuw de roettest was de meting de 4e keer 2.1 en dus goedgekeurd!
Succes met je APK en de roetmeting. Ik zou het luchtfilter vervangen en gewoon een paar keer goed gasgeven.
Dan komt het vast goed. Ik heb nooit zo;n vertrouwen in die middeltjes die je bij je brandstof gooit, maar dat is persoonlijk.
met moeite dat wel. Hij rookte verschrikkelijk bij het doortrekken op de snelweg en de keurmeester verwachtte ook niet dat het zou lukken. Ik moet er wel bij zeggen dat de auto een half jaar stil heeft gestaan vantevoren.
De beste oplossing voor mij was een paar keer goed gasgeven en vol doortrekken in de versnellingen.
Bij de APK was de eerste meting 4.5 (moet 2.4 ofzo) en dus afgekeurd,
na 4x opnieuw de roettest was de meting de 4e keer 2.1 en dus goedgekeurd!
Succes met je APK en de roetmeting. Ik zou het luchtfilter vervangen en gewoon een paar keer goed gasgeven.
Dan komt het vast goed. Ik heb nooit zo;n vertrouwen in die middeltjes die je bij je brandstof gooit, maar dat is persoonlijk.
Klinkt als het verhaal wat mijn echtgenote trof bij de APK van haar bedrijfswagen (Taxi)
Door het "geweldige" NIEUWE rijden, dus lage toerentallen, krijg je veel roet in het uitlaatsysteem.
Bij de roetmeting van een diesel wordt al dit roet er effe lekker uitgeblazen met afkeur tot gevolg.
Aangeraden werd om vooraf enkele kilometers hoger in de toeren te rijden (niet in 5e versnelling).
Hierdoor zou het uitlaatsysteem schoner worden door hogere temperatuur enz.
Scheen ook nog goed te werken.
Alleen niet zo milieubewust. Maar dan moet je een Smartje kopen, toch ????
Door het "geweldige" NIEUWE rijden, dus lage toerentallen, krijg je veel roet in het uitlaatsysteem.
Bij de roetmeting van een diesel wordt al dit roet er effe lekker uitgeblazen met afkeur tot gevolg.
Aangeraden werd om vooraf enkele kilometers hoger in de toeren te rijden (niet in 5e versnelling).
Hierdoor zou het uitlaatsysteem schoner worden door hogere temperatuur enz.
Scheen ook nog goed te werken.
Alleen niet zo milieubewust. Maar dan moet je een Smartje kopen, toch ????
Moet inderdaad zeggen dat ik redelijk volgens het nieuwe rijden rijdt en inderdaad als ik dan een keer aan de bak moet ivm inhalen etc dan gaat ie op zwart. . . . . lijkt inderdaad erop dat er meer en meer roet wordt verzameld. . . . . ik zal m de komende week inderdaad effe schoon blazen, nieuw filter is gekocht en ook zo'n flesje.
-D
Heeft iemand een werkplaatshandboekplaat voor de vervanging van het luchtfilter of wijst dit zichzelf redelijk?
Thxs. voor de tips en trics.
Patrick

Heeft iemand een werkplaatshandboekplaat voor de vervanging van het luchtfilter of wijst dit zichzelf redelijk?
Thxs. voor de tips en trics.
Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
-
http://www.links.lanciathema.nl/
Daar staat o.a. de Kappa bij. Niet de beste kwaliteit PDF maar wel functioneel.
Let op dat de boutjes bovenop het luchtfilter makkelijk afbreken aangezien ze vaak verroest zijn (als deze bijd e JTD aanwezig zijn overigens). Vantevoren inspuiten met WD40 zodat ze misschien loskomen.
Daar staat o.a. de Kappa bij. Niet de beste kwaliteit PDF maar wel functioneel.
Let op dat de boutjes bovenop het luchtfilter makkelijk afbreken aangezien ze vaak verroest zijn (als deze bijd e JTD aanwezig zijn overigens). Vantevoren inspuiten met WD40 zodat ze misschien loskomen.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
thxs voor de info!
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000