Ben momenteel een grijze Berlina van 1965 aan het opknappen.
Hoe kan ik achter het kleurnummer komen waarvan ik een paar spuitbusjes kan laten maken?
Kleurnummer Fulvia Berlina
Kleurnummer Fulvia Berlina
- Attachments
-
- berlina.jpg (89.18 KiB) Viewed 358 times
-
Re: Kleurnummer Fulvia Berlina
Marco
Een paar spuitbusjes............:S
Welke kleur wens je precies naar de voorgrond te halen? Het roestbruine of het grijzige?
Ik heb volgende gevonden, maar een kleurschakering heb ik er niet bij, de boeken waren toen in zwart-wit!
Volgens de Lechler formula:
Grigio Doncaster code:1337
Grigio Tor di Vale code:1336
Grigio Vinovo code:1335
succes met het nieuwe projectje!
gr
Bart
Een paar spuitbusjes............:S
Welke kleur wens je precies naar de voorgrond te halen? Het roestbruine of het grijzige?

Ik heb volgende gevonden, maar een kleurschakering heb ik er niet bij, de boeken waren toen in zwart-wit!

Volgens de Lechler formula:
Grigio Doncaster code:1337
Grigio Tor di Vale code:1336
Grigio Vinovo code:1335
succes met het nieuwe projectje!
gr
Bart
[IMG]http://i62.tinypic.com/2sakz2g.png[/IMG]
-
Deze 3 kleuren zijn inderdaad de voorkomende kleuren. De lechler autolakken kan je proberen te bestellen in ridderkerk, google lechler en ridderkerk, dit is wel een groothandel en kan je officieel niet als particulier bestellen, maar cash betalen en afhalen, leuk verhaaltje erbij en je hebt voor heel weinig goeie autolak. Deze is geloof ik de enige groothandel in Lechler autolakken. Ook levert hij RM autolakken. Ik had 2 dozen vol rommel, 4 liter verschillende lak (epoxi,uni en metallic) incl verharders, verdunners, plamuur enz.enz voor 100 nogwat euro. Dan ben je waarschijnlijk nog beter en goedkoper uit als met spuitbussen. Als je spuitbussen wilt hebben zal je waarschijnlijk RAL-codes moeten hebben, en zodra het grijs geen standaardkleur is wordt het meestal al moeilijk. Op http://color-explorer.rmpaint.com/index.php?language=8 kan je lancia en fulvia invullen en krijg je (denk ik) alle voorkomende kleuren.
Bart,
Heel jammer dat je zo over zo'n prachtige oude grijze dame met wat levenservaring denkt
. Maar goed dat ze het niet kan horen. De buitenkant mag dan wel ietwat gerimpeld zijn, maar met een goede (schoonmaak) beurt met wat zalfjes en overig TLC kom je ook bij deze oudjes een heel eind.
De bodem is gelast en keihard, behandeld met RX5 en RX10, daarna uitbundig gemasseerd in alle hoekjes en gaatjes met bodyschutz (jawel, een soort bodylotion). Dat schitterende onderstel van dit oudje is juist nu een lust voor het oog. Cosmetisch gezien valt hier voor Robert Schumacher werkelijk geen enkele eer te behalen.
Anders ligt het bij de koets. Haar velletje is inderdaad hier en daar een ietsiepietsie gerimpeld, maar toch, haar schoonheid zit bovenal van binnen (wat te denken van haar smetteloos interieur en als kloppend hart een 1300?). Ook haar puistjes zijn eenvoudig uit te drukken en de mee-eters worden met Commandant 4 uitermate grondig gereinigd.
Wat overblijft zijn enkele schoonheidsfoutjes welke met slechts enkele spuitbusjes in de juiste kleur op smaak gebracht zullen worden. En doen onze vrouwen zoiets eigenlijk niet dagelijks?
Dus Bart: nee, die roestbruine kleur zoek ik niet voor haar. Daar is de zonnebank voor, in haar geval zou een half jaartje aan zee het zelfde effect vertonen. Grijs wordt het dus!
Stefan en Bart, bedankt voor jullie bijdrage! Ik ga er morgen direct mee aan de gang!
Ciao,
Marco
P.S. Bart: heeft Jef nog dozen nodig? En geen grapjes over die ouwe dozen en zo he
?
Heel jammer dat je zo over zo'n prachtige oude grijze dame met wat levenservaring denkt

De bodem is gelast en keihard, behandeld met RX5 en RX10, daarna uitbundig gemasseerd in alle hoekjes en gaatjes met bodyschutz (jawel, een soort bodylotion). Dat schitterende onderstel van dit oudje is juist nu een lust voor het oog. Cosmetisch gezien valt hier voor Robert Schumacher werkelijk geen enkele eer te behalen.
Anders ligt het bij de koets. Haar velletje is inderdaad hier en daar een ietsiepietsie gerimpeld, maar toch, haar schoonheid zit bovenal van binnen (wat te denken van haar smetteloos interieur en als kloppend hart een 1300?). Ook haar puistjes zijn eenvoudig uit te drukken en de mee-eters worden met Commandant 4 uitermate grondig gereinigd.
Wat overblijft zijn enkele schoonheidsfoutjes welke met slechts enkele spuitbusjes in de juiste kleur op smaak gebracht zullen worden. En doen onze vrouwen zoiets eigenlijk niet dagelijks?
Dus Bart: nee, die roestbruine kleur zoek ik niet voor haar. Daar is de zonnebank voor, in haar geval zou een half jaartje aan zee het zelfde effect vertonen. Grijs wordt het dus!
Stefan en Bart, bedankt voor jullie bijdrage! Ik ga er morgen direct mee aan de gang!
Ciao,
Marco
P.S. Bart: heeft Jef nog dozen nodig? En geen grapjes over die ouwe dozen en zo he

-
In mijn lijst vond ik deze kleuren voor de Berlina
kleur no officiële code type kleur op de FULVIA Berlina typen
170 Argento Nevada 3193 1968 metaal grijs Berlina, GTE
1337 Grigio Doncaster grijs Berlina, 2C,GT,GTE
1336 Grigio Tor de Valle 3187 1968 grijs Berlina, 2C,GT,GTE
1335 Grigio Vinovo 3186 1968 grijs Berlina, 2C,GT,GTE
van Nieuwenhuizen in Delft kan veel Lanciakleuren op spuitbus maken, helemaal als je het equivalente Max Meyer nummer gebruikt, ze zijn Max Meyer dealer
Ze matchen ook de kleur voor een spuitbus, als je ze bijv het klepje van de benzinetank geeft
Lechler 1337 = MM1.313.8001
1336 =1.313.8003
1335 = 1.313.8002
Bert
kleur no officiële code type kleur op de FULVIA Berlina typen
170 Argento Nevada 3193 1968 metaal grijs Berlina, GTE
1337 Grigio Doncaster grijs Berlina, 2C,GT,GTE
1336 Grigio Tor de Valle 3187 1968 grijs Berlina, 2C,GT,GTE
1335 Grigio Vinovo 3186 1968 grijs Berlina, 2C,GT,GTE
van Nieuwenhuizen in Delft kan veel Lanciakleuren op spuitbus maken, helemaal als je het equivalente Max Meyer nummer gebruikt, ze zijn Max Meyer dealer
Ze matchen ook de kleur voor een spuitbus, als je ze bijv het klepje van de benzinetank geeft
Lechler 1337 = MM1.313.8001
1336 =1.313.8003
1335 = 1.313.8002
Bert
-
Nou Marco,
je weet hoe ik de prachtige berlinettas bewonder, dus voor de jouwe is ook een plaatsje hoor!
Ze ziet er op foto uit, zoals de total-make-over-reclaampjes van 'voor' en 'na', en dit is duidelijk de 'voor'-foto.
Zo, nu dat blijkt dat er binnenkort 2 Fulvias klaar zijn ten huize Marco, is er helemaal geen excuus meer om niet mee te rijden tijdens de volgende rit!
-D
Voor doosjes moet je zelf Jef effe contacteren, ik graas op een andere wei, ver weg van inpak-toestanden....
groetjes en succes met de verf-activiteiten!
B
je weet hoe ik de prachtige berlinettas bewonder, dus voor de jouwe is ook een plaatsje hoor!

Ze ziet er op foto uit, zoals de total-make-over-reclaampjes van 'voor' en 'na', en dit is duidelijk de 'voor'-foto.
Zo, nu dat blijkt dat er binnenkort 2 Fulvias klaar zijn ten huize Marco, is er helemaal geen excuus meer om niet mee te rijden tijdens de volgende rit!

Voor doosjes moet je zelf Jef effe contacteren, ik graas op een andere wei, ver weg van inpak-toestanden....
groetjes en succes met de verf-activiteiten!
B
[IMG]http://i62.tinypic.com/2sakz2g.png[/IMG]