computer, service indicatie

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
disaronno

computer, service indicatie

Unread post by disaronno »

Nog zo iets......

Sinds een tijdje geeft mijn check-panel bij de service melding consequent aan dat de volgende service handelingen over 0 (nul) km plaats moeten vinden. Dat geldt voor vrijwel alles, behalve oliefilter en brandstof-filter. Die blijven overigens vrolijk op 10.000 km staan.
Conclusie: dat werkt dus niet. Kwestie van resetten of ( en dat kan ik makkelijk) mee leren leven?
Maar ik ben wel benieuwd naar de oorzaak, dus als iemand een suggestie heeft, graag.
Extra bonus is dat eens in de zoveel tijd ook het hele systeem lijkt te resetten. Dan start ik's morgens met de temp. van het climate systeem ineens op 24 graden (volgens mij de zg. default temp.)
Noodloop programma of gewoon Kappa....?

Ik heb verder geen klachten over verbruik, andere functies of wat dan ook dus nogmaals; er valt goed mee te leven!

grt Onno
RgR

Re: computer, service indicatie

Unread post by RgR »

Hoi!

Je garage heeft waarschijnlijk de serviceteller bij het laatste onderhoud niet gereset. Het is ook niet gek dat sommige andere serviceonderdelen nog niet op 0 staan, volgens het serviceschema zijn sommige onderdelen pas 10000 km later aan de beurt dan bijvoorbeeld de olie e.d.

Volgens mij is er dus niets aan de hand, en moet je de serviceteller gewoon even zelf resetten. Dan kan heel makkelijk: je gaat met de 'service'-knop naar het gewenste onderdeel, en drukt dan een paar seconden met een klein pennetje in één van de knopjes voor de tijdsinstellingen (hour / minute). Dat is alles!

Dat de electronica helemaal lijkt te resetten (verwarming op vol e.d.) heb ik ook twee keer meegemaakt; ik denk dat het bij mij lag aan een accu die een wat lage spanning had. Misschien ook bij jou het geval?

Hoop dat je er wat aan hebt!
disaronno

Re: computer, service indicatie

Unread post by disaronno »

Fijn, bedankt.

Ik heb inmiddels de zaken ge-reset en zal in de gaten houden wat er verder gebeurt.
Wat die accu beterft: die is net nieuw, ik denk eerder aan ............corrosie op een contactje hier of daar. Daardoor spanningval en voila! Nou ja, zodra het lekker weer is maar eens de WD-40 spuit hanteren.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”