Beste Lancisti,
Sinds gisteren hebben we een probleem met het Integrated Control System van onze Lybra SW 1.9JTD LX.
De avond daarvoor heb ik de auto nog kortstondig gebruikt zonder enig probleem met dit systeem; wel met de kanttekening dat de auto ca. 5 dagen niet is gebruikt.
Maar sinds gistermiddag moet plots de inlogcode op het ICS worden ingetoetst.
En dat elke keer weer opnieuw nadat de motor is uitgezet.
Daar komt nog eens bij dat als de motor is uitgezet, het scherm in een fractie van een seconde licht opflikkert en na enige minuten gaat het begin-/inlogscherm van het ICS gewoon weer aan zonder dat de motor is gestart.
Je kan dan na inloggen het ICS uitzetten, maar dan zie je toch weer het zelfde probleem ontstaan (het scherm gaat na enige tijd aan).
Om te voorkomen dat de accu leegloopt, heb ik de zekering voor het ICS 'for the time being' er uitgehaald.
Kan iemand ons vertellen wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden ?
Ik ben bang dat er ergens een electronische storing is ontstaan en dat ik naar de dealer moet om e.e.a. uit te lezen.
Gaarne jullie hulp/reactie.
Grazie. Ciao.
Zuideramstel - AMSTERDAM
Probleem ICS
Re: Probleem ICS
We hebben iets soortgelijks gehad toen we onze Lyvra kochten, dit was terug te voeren op de accu. Degeen die erin zat was compleet af (auto had langere tijd stilgestaan), na vervangen door een nieuwe accu was het definitief verholpen...
-
Re: Probleem ICS
Dank voor deze reactie.
Probleem lijkt na een dag de zekering er uit te hebben gehad opgelost te zijn.
Zekering weer terug gezet en het ICS schakelt zoals normaal uit.
Mocht het weer terugkomen, dan zal ik de tip gebruiken.
Groet.
Probleem lijkt na een dag de zekering er uit te hebben gehad opgelost te zijn.
Zekering weer terug gezet en het ICS schakelt zoals normaal uit.
Mocht het weer terugkomen, dan zal ik de tip gebruiken.
Groet.