Hallo allen,
Gisteravond zijn m'n vader en ik veilig en wel teruggekomen van het uit de nabijheid van Turijn ophalen van een 1600HF uit '71. (in een ander topic al uitvoerig aangehaald) Dankzij Giorgio dus deze fantastische wagen op het spoor gekomen, man wat een plaatje. Alles beter dan ooit nieuw afgeleverd, speld in een hooiberg. Eerlijke prijs voor betaald, dus maak jullie hierom geen zorgen.
Echter moeten er nog wel wat motor-technische zaken aan gebeuren en daarom vroeg ik mij af of er wellicht ergens een werkplaatshandboek online staat? Ik kan alles zelf maar heb wel de juiste gegevens nodig zoals aanhaalmomenten, klepspeling afstand etc.
We kopen nog wel een werkplaatsboek (mag er ook een van Giorgio lenen) maar ik wil zo graag alvast aan de slag! Mijn handen jeuken alleen kom ik nu niet verder dan de auto wassen.....
Velgen zijn wel in matige staat (ook stukjes uit aan zijkant) maar niet gescheurd of krom dus ik weet niet wat nou beter/voordeliger is, laten reparen etc of een andere set opsporen?
Grt!
Diederik
1600HF naar NL gehaald + werkplaatshandboek
1600HF naar NL gehaald + werkplaatshandboek
- Attachments
-
- fulvia forum.jpg (137.01 KiB) Viewed 709 times
-
Re: 1600HF naar NL gehaald + werkplaatshandboek
Velgen.... stralen en heeeeeel veel vrije tijd hebben.
Succes met de pracht wagen!!!
Succes met de pracht wagen!!!
- Attachments
-
- fulvia5.jpg (185.64 KiB) Viewed 709 times
-
Hoi, mooie auto.
Op het eerste gezicht lijkt het mij op een 1600 HF Lusso waar de bumpers afgehaald zijn, je ziet de bumperbevestigingen nog op het spatbord.
Origineel heeft hij dus bumpers , voor met geintegreerd knipperlicht. De knipperlichten bij jouw auto zijn dus later ingebouwd.
Tevens typisch voor de lusso zijn de beweegbare ruitjes en de stoelvorm.
Op deze site zijn CD's te koop met alle benodigde technische documentatie. Door het via Huib kopen steun je het in de lucht houden van de website, dat lijkt me een goed doel.
Groets en succes
Lucas
Op het eerste gezicht lijkt het mij op een 1600 HF Lusso waar de bumpers afgehaald zijn, je ziet de bumperbevestigingen nog op het spatbord.
Origineel heeft hij dus bumpers , voor met geintegreerd knipperlicht. De knipperlichten bij jouw auto zijn dus later ingebouwd.
Tevens typisch voor de lusso zijn de beweegbare ruitjes en de stoelvorm.
Op deze site zijn CD's te koop met alle benodigde technische documentatie. Door het via Huib kopen steun je het in de lucht houden van de website, dat lijkt me een goed doel.
Groets en succes
Lucas
- Attachments
-
- screenhunter_05 feb. 15 18.02.jpg (129.34 KiB) Viewed 709 times
-
- screenhunter_04 feb. 15 18.01.jpg (162.38 KiB) Viewed 708 times
-
oeps....... dat was niet echt netjes dan..... deze zondag daarmee sleutelen en dan daarna maar bestellen... even het linkje verwijderen voordat ik het forum in gevaar breng!
Zoals gezegd koop ik zowiezo wel een werkplaatshandboek, dat werkt nu eenmaal een heel stuk prettiger dan vanaf beeldscherm of met geprinte blaadjes die uit je multomap vallen... maar toch veel dank voor de link Stefan! Hierdoor kon ik gisteren de kop monteren. Hierbij kwam ik er helaas wel achter dat ik een onderdeeltje mis van de schakel van de distr.ketting (snappen jullie het nog?)
@ Lucas, het is inderdaad een Lusso.
@ Lucas, het is inderdaad een Lusso.
Ziet er uit als een mooie wagen. Gefeliciteerd!
-
Het is misschien overbodig om te zeggen, en misschien heb je het al gedaan, maar er staat ook echt een schat aan onmisbare kennis op dit forum wat niet altijd in de boeken staat vermeld. Ik zou dus ook (als je dit nog niet gedaan hebt, en de tijd en zin erin hebt) een daagje besteden aan het doorlezen van dit forum, en lukraak een aantal onderdelen als zoekterm invoeren. Zo staan er alleen met betrekking tot bijvoorbeeld een nokkenasketting al hele verhalen van kleine fragiele oliesproeiertjes die vaak afbreken bij het vervangen van de ketting, tot verhalen over de kettingspanners, kwaliteit van nokkenaskettingen, afstelling van de nokkenassen e.d. Voor mij is dit in iedergeval erg nuttig geweest! Het koste me een dag, maar het scheelde me er uiteindelijk 10.
-
Ziet er goed uit Diederik!!
Velgen zou ik overwegen nieuw te kopen. 1200eur bij Bielstein in Duitsland. Dit als alternatief voor voor de helft van dat bedrag een gebruikte set kopen. En dat weer onder de aanname dat je toch een extra set wilt hebben als je klassiek wilt rallyen.
Eerlijk is eerlijk, de 14in S2 velgen hebben een goede naam. Dit itt de 13in cromodora's van een S1. Als ze die voor dat bedrag nieuw maakten zou ik dat zelf al een paar keer gekocht hebben. Die velgen heb ik al vaker zien breken.
Velgen zou ik overwegen nieuw te kopen. 1200eur bij Bielstein in Duitsland. Dit als alternatief voor voor de helft van dat bedrag een gebruikte set kopen. En dat weer onder de aanname dat je toch een extra set wilt hebben als je klassiek wilt rallyen.
Eerlijk is eerlijk, de 14in S2 velgen hebben een goede naam. Dit itt de 13in cromodora's van een S1. Als ze die voor dat bedrag nieuw maakten zou ik dat zelf al een paar keer gekocht hebben. Die velgen heb ik al vaker zien breken.
Diederik,
Nico Bakker uit Heerhugowaard (motorfietsbouwer) heeft voor mij een keer een cromodora gerepareerd, nadat er een stuk van 10cm van de rand was afgebroken. Zat aan de binnenkant, en ik zag het pas toen ik een keer vlak voor een apk het wiel eraf haalde om bij de rem te kunnen. Schrok me rot!!
Waarschijnlijk is het gebeurd toen ik een paar weken eerder op een nacht per ongeluk door een open staande put reed. Het was een harde klap, maar de band was niet lek en ook de rest leek onbeschadigd. De volgende dag gekeken, en toen was de velg nog wel heel. Maar blijkbaar zat de breuk er toen al wel in!
Maar sinds de reparatie is het wiel weer perfect, prachtig rond en je moet echt weten dat het wiel gerepareerd is, je ziet het vrijwel niet meer. Kosten vielen reuze mee. Een kunstenaar! En sinds dien draait het wiel al weer een aantal jaartjes mee. Onderhand durf ik het wiel zelfs weer als voorwiel te gebruiken.
Bart
Nico Bakker uit Heerhugowaard (motorfietsbouwer) heeft voor mij een keer een cromodora gerepareerd, nadat er een stuk van 10cm van de rand was afgebroken. Zat aan de binnenkant, en ik zag het pas toen ik een keer vlak voor een apk het wiel eraf haalde om bij de rem te kunnen. Schrok me rot!!
Waarschijnlijk is het gebeurd toen ik een paar weken eerder op een nacht per ongeluk door een open staande put reed. Het was een harde klap, maar de band was niet lek en ook de rest leek onbeschadigd. De volgende dag gekeken, en toen was de velg nog wel heel. Maar blijkbaar zat de breuk er toen al wel in!
Maar sinds de reparatie is het wiel weer perfect, prachtig rond en je moet echt weten dat het wiel gerepareerd is, je ziet het vrijwel niet meer. Kosten vielen reuze mee. Een kunstenaar! En sinds dien draait het wiel al weer een aantal jaartjes mee. Onderhand durf ik het wiel zelfs weer als voorwiel te gebruiken.
Bart