Ik rijdt nu 1,5 jaar tot volle tevredenheid in een Kappa 2.0 SW uit 1996,alleen de radio die er als optie ooit bijgekocht is krijg ik niet meer aan het spelen,het toestel speelde ooit wel,na een beetje prutsen,maar nadat de accukabel los is geweest deed hij het niet meer. Toestel opgestuurd want de code die erbij hoort pakte hij ook niet meer,toestel is zelfs bij clarion geweest en is daar gerepareerd,getest en goed bevonden. De enoge boosdoener die ik nog kan bedenken is de aansluiting van de lange kabel van de wisselaar,zit daar ook de versterker bij aangesloten? die grote ronde stekker achter in het toestel moet een hele onlogische bocht maken en de buitenmantel van de kabel is een beetje uitgescheurd. Ik heb vernomen dat dit probleem vaker voorkomt..kan iemand mij vertellen waar het euvel kan zitten??
Hoor het graag...groet Roy
radio clarion kappa sw
-
radio clarion kappa sw
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
-
Re: radio clarion kappa sw
Als de "Black box" het niet meer doet, zul je geen geluid uit de radio krijgen. Aangezien de radio in orde is neem ik aan dat je een externe versterker hebt. Je zult op zoek moeten naar een nieuwe kabel.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
-
Ja,klopt ik heb inderdaad een externe versterker, ik ga zaterdag alles eens even nalopen,kijken of ik nog iets aparts kan vinden.
En anders.....wie kan me helpen aan een nieuwe kabel voor mijn clarion /lancia 838 autoradio???
En anders.....wie kan me helpen aan een nieuwe kabel voor mijn clarion /lancia 838 autoradio???
-
De clarion kabel is niet zo bijzonder moeilijk te verkrijgen. Wel bijzonder duur.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
-
Ik ben gisteren maar begonnen met het loshalen van de wisselaar/versterker,maar daar was nix bijzonders te zien,zekeringen gecheckt..ook ok..maar toen.....toen ik het radiotoestel een stuk uit de vergrendeling trok en toen op de "aan" knop drukte ,toen kwam er geluid:)..yes,maar toen ik het toestel weer op zijn plek wou duwen toen ginhij weer uit....en wou hij ook niet meer aan...toen toestel er weer uitgehaald,aangezet en ja hoor...muziek! weer terug geduwd ,toen ging hij weer uit.
Conclusie: de kabels aan de achterzijde van het toestel komen gewoon in de verdrukking omdat er niet zo veel ruimte is achter de radio ...dus zorgvuldig de kabels weggewerkt(rotklus) en het clarionnetje speelt weer als vanouds.........
Bedankt voor de reacties(tu)
Conclusie: de kabels aan de achterzijde van het toestel komen gewoon in de verdrukking omdat er niet zo veel ruimte is achter de radio ...dus zorgvuldig de kabels weggewerkt(rotklus) en het clarionnetje speelt weer als vanouds.........
Bedankt voor de reacties(tu)