versnellingsbak 2000 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
tui

versnellingsbak 2000 HF

Unread post by tui »

Dag,
Gisteren weer testgereden met de HF: hij springt nog steeds uit de tweede versnelling. Pook heb ik afgesteld volgens de tech. specs. Iemand nog een idee? Groeten , Edward
lucasgeheniau

Re: versnellingsbak 2000 HF

Unread post by lucasgeheniau »

Hoi Edward,

Het zal al wel gemeld zijn, als het alleen bij optrekken in twee gebeurt, kan het zijn dat door het op de rubbers naar voren trekken van de aandrijftrein. net de pook geraakt wordt. Als je tijdens (voor) het testen de rubber pookhoes verwijdert, kun je zien wat er gebeurt.(of de bijrijder kan het zien)
Als het niet optreedt zonder de pookhoes is die misschien te stug.

De plaatsing van subframe en componenten is wel eens wat variabel. Ik heb onder mijn S2 Fulvia berlina een nieuw(gerestaureerd) S1 subframe gezet.
Bij de eerste testrit was de radiator lek..... De moer van de dynamo poelie had er een gat in geboord!! Na stevig balen is dat opgelost door de radiator verder naar voren te plaatsen. Hier dus een voorbeeld dat de plaatsing wat variabel kan zijn.

Ik hoor wel wat het geweest is groets Lucas
tui

Unread post by tui »

Lucas, vriend! Het was inderdaad wat je zei. Ik had mijn eerste testrit zonder console gemaakt herinner ik me nu: niks aan de hand. Daarna de rubbers etc. weer gemonteerd, en nu blijkt dat hij de rand van de console raakt, dus bij accelereren en decelereren uit zijn twee "getikt"wordt. Bak beweegt enorm: had ik toch die silentblocs maar vervangen. Maar nu moet ik dus iets bedenken om de pook "vrij"te houden. Goede tip! Voorlopig dus de bak maar even laten zitten. Weet je misschien ook hoe ik de voorkant eenvoudig kan verlagen? Het lijkt wel een terreinwagen.
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Fijn dat je nu weet waarvan het komt, gelukkig geen eng mechanisch probleem.(tu)

Meestal zijn de Flavia's buikschuivers, vaak met als neven effekt platgeslagen vlampijpen.
Heb je er misschien een berlina bladveer onder gezet?
De rubber stootblokken tussen de veer en de triangels zou je kunnen vervangen door lagere types, Huib heeft er liggen die gemaakt zijn van silentblocks waar ze machines op monteren.

Groets

Lucas
Koos

Unread post by Koos »

De rubbers doormidden zagen onderste helft verwijderen ,bovenste deel op de draagarm laten rusten ,deze tip kreeg ik van peter de wit .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Waarom staat ie te hoog? Moet een reden voor zijn, toch.
tui

Unread post by tui »

Ik vind 'm te hoog staan "af "fabriek", kwestie van smaak dus, en ik heb er een paar blokken onder van Florian Krenn, via de site gekocht voor mn fulvia , en die zijn wat hoger. Mooie dingen trouwens, die wil ik er wel onder houden, en die zaag ik liever niet door. Wel een interessante tip voor het soort knutselaar dat ik ben. Ik zit erover te denken om tzt de bladveer wat vlakker te laten maken. Nu eerst maar es APK
Koos

Unread post by Koos »

Geen nood ,ik heb nog een paar gebruikte blokken voor je .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”