Defecte verwarming

Discussie en vraagbaak over Lybra
Sil de jutter

Defecte verwarming

Unread post by Sil de jutter »

Brrrr,

Vandaag een stuk gereden terwijl de verwarming het niet deed, geen aanrader als je je jas thuis hebt laten liggen.
Normaal is de verwarming lekker warm na een kilometer of drie rijden, vandaag geen warmte na een afstand van ca 25 km.

Het volgende heb ik geconstateerd;
* Alle functies van het aircosysysteem lijken te werken m.u.v. warme lucht toevoer.
* De motor komt normaal op temperatuur (conform metertje)
* Instelling 18 graden tot HI maakt geen verschil, temperatuur naar schatting 10 graden.
* Instelling LOW geeft echt koude lucht van buiten, dus de kleppen lijken te werken.
* De radiator van het motorkoelsysteem is koud/ lauw na circa 25 km rijden met 50 - 80 km/ uur . (klopt dit wel?)
* Koelvloeistof stond te laag, bijvulen heeft niet geholpen

Ik ken de werking van het systeem niet goed maar krijg het gevoel dat er een termostaat blijft hangen, heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

Alvast Dank,

Coen
sander(viva lybra)

Re: Defecte verwarming

Unread post by sander(viva lybra) »

controleer om te beginnen de vloermat/bekleding passagierskant. is deze vochtig, dan is naar alle waarschijnlijkheid de kachelradiator defect, c.q. lek. nooit en te nimmer koelvloeistof bijvullen als verwarming het niet doet, je vernielt het verwarmingsysteem hier mee. weet het uit eigen ervaring. motorradiator thermostaat word ook zeker niet warmer dan 70 graden. na het gebrek gevonden te hebben en na reperatie zal ook zeker een van je klepverstellingen defect raken, daar waar koelvloeistof naar weg is gelekt. al met al hoop ik dat het dit niet zal zijn, gezien het aardige prijskaartje tussen de €850 en € 1250. veel succes en geluk.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”