Fulvia 1.3 of 1.6 HF?
-
Re: Fulvia 1.3 of 1.6 HF?
Mooi Diederik, da's spijkers met koppen slaan! We zien 'm vast wel 's op een van de (meestal) 2 Fulvia-excursies die we elk jaar rijden!
Haha, zal kijken of ik daar nog tijd voor heb!
Trouwens, waar kan ik het beste een complete rolkooi vandaan halen?? En zijn deze geschroeft of gelast? (lassen is geen enkel probleem maar lijkt me nu zo zonde ivm vuil en spetters)
Trouwens, waar kan ik het beste een complete rolkooi vandaan halen?? En zijn deze geschroeft of gelast? (lassen is geen enkel probleem maar lijkt me nu zo zonde ivm vuil en spetters)
OMP verkoopt nog steeds rolkooien voor de Fulvia coupe. Hij staat zelfs gelist in de Sjonny gids der gidsen; De Autostyle catalogus. Je kunt hem lassen of schroeven. Om te schroeven moet je wel platen met moeren of gaten voor bout en moer in je koets lassen. Komt dus op hetzelfde neer maar dan is je kooi wel demonteerbaar als je de kooi nodig hebt om als steiger rond je huis te gebruiken voor het schilderen van de buitenboel.
Rolkooi kun je bestellen bij OMP, wordt in blank staal geleverd en moet je zelf (laten) spuiten, overigens heb ik hem laten poedercoaten.
Typenummer is AA/104/80
... deze is'gebout', niet gelast.
overigens hoop ik wel voor je dat de auto strak is dwz nog de oorspronkelijke maten heeft (dus zonder 'echte' schades ed) want de kooi past op de millimeter nauwkeurig...
ik wilde een fototje toevoegen van de kooi (en van m'n HF), maar de site vertelt me dat het bestand niet groter mag zijn dan 200k ... jammer) geen idee hoe ik dit kleiner moet maken ... dat is een onderwerp voor een ander forum.
Als je me je email adres geeft wil ik wel even wat pics sturen.
Bert
Typenummer is AA/104/80
... deze is'gebout', niet gelast.
overigens hoop ik wel voor je dat de auto strak is dwz nog de oorspronkelijke maten heeft (dus zonder 'echte' schades ed) want de kooi past op de millimeter nauwkeurig...
ik wilde een fototje toevoegen van de kooi (en van m'n HF), maar de site vertelt me dat het bestand niet groter mag zijn dan 200k ... jammer) geen idee hoe ik dit kleiner moet maken ... dat is een onderwerp voor een ander forum.
Als je me je email adres geeft wil ik wel even wat pics sturen.
Bert
Hallo Diederik,
Ik zou kiezen voor de Sparco kooi. Is wat groter dan de OMP kooi en neemt daardoor minder ruimte in de auto. Voor de meeste rally's heb je een Fiva pas nodig en dan mag de kooi niet gelast zijn. Succes
Gr
Lucas
Ik zou kiezen voor de Sparco kooi. Is wat groter dan de OMP kooi en neemt daardoor minder ruimte in de auto. Voor de meeste rally's heb je een Fiva pas nodig en dan mag de kooi niet gelast zijn. Succes
Gr
Lucas
-
de beste rolkoi worden in italia gemakt, dat was toen ook zo, de merk is SASSA ROLL BAR de fabriek bestaat nog, www.sassarollbar.it is in Ascoli , de kosten rond 400 euro , maar dan heb jij en roll koi die ook in het verleden werd gebruikt, Sparco of omp is te modern for zon Fulvia , de qualitijd van Sassa is niet min van de andere.
Ciao
Ciao
Die rolkooien van Sassa zijn in ieder geval een heel stuk goedkoper dan die van OMP of Sparco! Die laatste 2 kosten tussen de 650,= en 750,= terwijl een Sassa 480,= kost. Moet je 'm natuurlijk nog wel in NL zien te krijgen.. Volgens de zeer ingewikkelde tabellen van DHL moet zoiets ongeveer 80,= kosten.
-
als jij via de zaak besteel heb jij rechten op korting !
Hoi Lucas,
Bij welke verzekeraar heb jij je Fulvia's ondergebracht? Dit oa omdat ik her en der hoor dat de verzekeraars wel eens erg lastig willen doen mbt het verstrekken van een zgn "assurantieverklaring" voor bijvoorbeeld de Tulpenrallye....
Trouwens, aanstaande donderdagochtend vertrekken we richting Noord Italïe om op ons gemak daar de auto op de trailer te zetten en te genieten van de omgeving (er is dan daar carnaval!
) om vervolgens zaterdagochtend terug te komen naar NL.
Plaatjes komen dan zsm.
Grt!
Bij welke verzekeraar heb jij je Fulvia's ondergebracht? Dit oa omdat ik her en der hoor dat de verzekeraars wel eens erg lastig willen doen mbt het verstrekken van een zgn "assurantieverklaring" voor bijvoorbeeld de Tulpenrallye....
Trouwens, aanstaande donderdagochtend vertrekken we richting Noord Italïe om op ons gemak daar de auto op de trailer te zetten en te genieten van de omgeving (er is dan daar carnaval!

Plaatjes komen dan zsm.
Grt!