2000 HF stuurspeling

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
tui

2000 HF stuurspeling

Unread post by tui »

De HF loopt , maar stuurt niet lekker. Ik krijg de speling er niet uit mbv de stelschroef op het stuurhuisdeksel.
Verder springt ie uit z'n 2 , wat voorheen niet zo was. Kan dat de afstelling van de pook zijn?.Suggesties?
lucasgeheniau

Re: 2000 HF stuurspeling

Unread post by lucasgeheniau »

Voor je gaat stellen op het stuurhuis eerst zeker zijn dat de stuurkogels en het hulpstuurhuis spelingsvrij zijn.........
Voor je het weet is anders een goed stuurhuis rijp voor de oud ijzer hoop.
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Voordat je verder gaat schroeven aan het stuurhuis
Bedenk dat bij dit soort stuurhuizen er altijd speling is als ze niet in de middenstand staan
Dus stuur in de middenstand om speling af te stellen
Huib weet er het fijne van

Bert
tui

Unread post by tui »

DAnk je , ik wist het al , het is net als bij de Fulvia: altijd een leuk discussiepunt bij de APK keurmeeester . Maar ook in de middenstand heb ik wat speling in het huis, een centimetertje maar , maar al genoeg om zeer storend te zijn. Stellen kan niet verder meer , dan draai ik 'm echt te vast, dus ik vrees dat de speling ergens anders in het stuurhuis zit. Kan ik er zelf nog wat aan doen?
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ik weet niet precies waar bij de Flavia zo de overgang is van eerste naar tweede serie. Bij de eerste serie Fulvia is er een koppeling tussen stuuras en stuurhuis van canvas met daar in stukjes verenstaal. Als die schijf kapot is, heb je ineens veel meer speling. Ik zou er geen meter meer mee rijden. Bij de 2e serie met de cardan koppelingen kun je speling hebben op die koppelingen. Soms liggen de pennen er al half uit.

Verder moet je zorgen dat bij het afstellen je stuurhuis in de middenstand staat. Ik ben er altijd secuur op dat de horizontale stand van het stuur overeen komt met de middenstand van het stuurhuis. Bij het uitlijnen zorg je er dan voor dat ie dan ook recht uit rijdt.

Verder kunnen de naaldlagers en het kogellager in het stuurhuis sleet hebben. Soms hebben zelfs de muizen aan een van de assen gezeten.
tui

Unread post by tui »

Bedankt allemaal. Ik ga er mee aan de slag.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”