Binnenkort gaat de Thesis mee op wintersport en ik lees verhalen over vastzittende achterrem (EPB). Heb geprobeerd via connect deze uit te kunnen zetten (zodat ie dus niet automatisch aantrekt bij het afzetten van de motor). Immers, je remmen kunnen dan vastvriezen bij vorst. Alleen het lukt me niet dit voor elkaar te krijgen.
heeft iemand hier ervaring mee?
automatische handrem EPB (tijdelijk) uitzetten?
Re: automatische handrem EPB (tijdelijk) uitzetten?
Hallo Hugo,
ganz einfach, en het EPB uitzetten is ALTIJD tijdelijk.
-Setup knop van het Connect drukken;
-Onderste optie voor de aut.handrem aanvinken;
-Bevestigen door OK op de betreffende knop onder het scherm te drukken;
-Klaar is kees. Noteer wel dat deze instelling zich opnieuw herstelt zodra je met de sleutel contact maakt. Maw de procedure moet telkens weer opnieuw herhaald worden. Logisch volgens mij vermits dit een veiligheidsattribuut is.
Bij mij zit het inmiddels ingebakken bij het verlaten van de auto.
Is ook handig voor als je door de wasstraat moet en je die jongens buiten niet wilt vergassen.
In principe hoef je dit bij vriesweer niet te doen gelet op de afwezigheid van kabels. Toch was één van de EPB motoren op skivakantie vastgeraakt, en dat wil je daar niet hebben. Ik heb de oorzaak ervan echter verder nog niet geanalyseerd. Ik neem aan dat er ergens water moet gekomen zijn die door de vorst de handel vastzette. Ik garandeer je dat je met vastzittende handrem niet weg komt, tenzij je je banden aan de straatstenen wilt doen kleven. Maar als je je auto bij vriesweer parkeert zonder een goede reden om de handrem te gebruiken dan zie ik geen reden om het automatisch opspringen van de handrem niet op te heffen.
Prettig skiverlof, Rino
ganz einfach, en het EPB uitzetten is ALTIJD tijdelijk.
-Setup knop van het Connect drukken;
-Onderste optie voor de aut.handrem aanvinken;
-Bevestigen door OK op de betreffende knop onder het scherm te drukken;
-Klaar is kees. Noteer wel dat deze instelling zich opnieuw herstelt zodra je met de sleutel contact maakt. Maw de procedure moet telkens weer opnieuw herhaald worden. Logisch volgens mij vermits dit een veiligheidsattribuut is.
Bij mij zit het inmiddels ingebakken bij het verlaten van de auto.
Is ook handig voor als je door de wasstraat moet en je die jongens buiten niet wilt vergassen.
In principe hoef je dit bij vriesweer niet te doen gelet op de afwezigheid van kabels. Toch was één van de EPB motoren op skivakantie vastgeraakt, en dat wil je daar niet hebben. Ik heb de oorzaak ervan echter verder nog niet geanalyseerd. Ik neem aan dat er ergens water moet gekomen zijn die door de vorst de handel vastzette. Ik garandeer je dat je met vastzittende handrem niet weg komt, tenzij je je banden aan de straatstenen wilt doen kleven. Maar als je je auto bij vriesweer parkeert zonder een goede reden om de handrem te gebruiken dan zie ik geen reden om het automatisch opspringen van de handrem niet op te heffen.
Prettig skiverlof, Rino
rechtzetting : automatische handrem EPB (tijdelijk) uitzetten?
- Onderste optie voor de aut.handrem is niet AANvinken maar AFvinken.
Re: automatische handrem EPB (tijdelijk) uitzetten?
Kan ook op de volgende manier (zie maual:)
- Altijd voetrem ingetrapt houden!!!!!!
- Motor (en contact) uitzetten - handrem wordt dan automatisch aangetrokken (hoorbaar)
- contact weer aanzetten (geen motor)
- handremgreep enkele seconden ingedrukt houden: rem wordt ontgrendeld en het rode handremlichtje gaat knipperen
- handremgreep weer loslaten
- contact uitzetten.
De handrem is nu NIET geactiveerd en ontgrendeld (je hoort dus ook niets).
Ook hier geldt wat Rino zegt: dit is tijdelijk, na de volgende rit is eea weer geactiveerd.
- Altijd voetrem ingetrapt houden!!!!!!
- Motor (en contact) uitzetten - handrem wordt dan automatisch aangetrokken (hoorbaar)
- contact weer aanzetten (geen motor)
- handremgreep enkele seconden ingedrukt houden: rem wordt ontgrendeld en het rode handremlichtje gaat knipperen
- handremgreep weer loslaten
- contact uitzetten.
De handrem is nu NIET geactiveerd en ontgrendeld (je hoort dus ook niets).
Ook hier geldt wat Rino zegt: dit is tijdelijk, na de volgende rit is eea weer geactiveerd.
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.