W FIAT!!!!!!

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Anonymous User

W FIAT!!!!!!

Unread post by Anonymous User »

Lybra2.0Berlina

Re: W FIAT!!!!!!

Unread post by Lybra2.0Berlina »

Uela Gianni geen oude koeien meer hè? Deze modellen hebben allemaal een plek gekregen in een permanente stand/museum/showroom van FGA. (tu)

Dus idd Viva Fiat en dan wel zonder sarcasme.

BTW: Niet iedereen kan Italiaans lezen.
Arjan

Unread post by Arjan »

Je hoeft geen Italiaans te spreken om de passie en de betrokkenheid van Dott. Enrico Masala voor dit museum project te begrijpen. Gelukkig hebben de meesten van ons deze collectie op deze historisch grond met eigen ogen kunnen aanschouwen.

De beslissing om deze gebouwen te slopen is triest en enig sarcasme richting de directie van de Fiat Group is zeker op z'n plaats, naar mijn mening.

Een gebrek aan historisch besef voor het 20e eeuwse industriele erfgoed, is typisch Italiaanse eigenaardigheid... Lingotto mag dan wel gered zijn, maar er staan nu Mazda's te glimmen tussen het winkelend publiek...
Y10's :
1050 Touring 1985
1.0 i.e. 1990
1.1 Selectronic 1992 (RIP)
1.1 Selectronic Elite 1993
1.3 Elite 1994
Ypsilon LS Automatic 1996
Ypsilon LS 2001
Lybra2.0Berlina

Ik zei dat de auto's gered zijn en het gaat te ver dit gebouw heilig te verklaren. Gianni Lancia maakte ooit de grote fout een Lancia kantoor te bouwen weet u nog?
In heel europa worden dagelijks 19e/20e eeuwse industriele bouwwerken met de sloophamer bewerkt (België, Duitsland en Italië). Alleen heel bijzondere gebouwen (en dat zijn vaak geen fabriekshallen) worden gered. Terecht in mijn ogen want veel meer bewaren is simpelweg niet mogelijk vanwege continu onderhoud en de enorme omvang van veel van dit soort gebouwen.

LANCIA zou meer baat hebben bij een nieuw voetstuk i.p.v. een oude.

Trouwens: bij het posten kunt u beter steeds dezelfde nick gebruiken anders denken mensen dat de eerste en derde reactie van deze thread door 2 verschillende mensen is gemaakt :P

Je weet ook wie ik ben dus..laten we niet al te geheimzinnige forumposts plaatsen. (:P)
mirafiori

Unread post by mirafiori »

Probleem = FIAT begrijpt LANCIA niet!!! als je kijkt naar de lybra metname de emblema had een 2.4.van pakweg 180 pk onder de kap moeten hebben,
zo had lancia het ook gewild,byzondere auto,s bouwen maar niet te opvallend.

KAPPA met een coupe waarvan een 3.2 v8 en natuurlijk een integrale, zonder dat er buiten te dik boven op ligt..

THESIS had ook gebouwd moeten worden zoals de DIALOGOS, zoals MERCEDES de S- klasse bouwt in beperkte oplage,
een byzondere auto waarvan de top manegers invervoering raakt en waarbij de prijs niet echt belangrijk is..

YP en MUSA ga zo door..

Maar de meeste vervente LANCIA rijders mist nog steeds de onvevalste coupe,s en converteble,s...

mag best wat kosten maar niet extreem...

Met de DELTA lijkt op de goede weg te zijn maar men moet wel metname op dit moment produktie opschroeven naar 500. 000 stuks,..

En tevens goede marketing,betekent niet altijd geld over de balk gooien..
Lybra2.0Berlina

De Thesis wórdt gebouwd in beperkte oplage.. alleen is de reden niet echt iets om blij van te worden.
Van de Benz S zijn er meer dan je denkt trouwens.

Probleem is niet dat men Lancia niet begreep bij Fiat. Probleem is dat Fiat een groot ziek bedrijf is geweest voor heel lange tijd.
Wat denk je wel niet wat dat kost om met 8cylinders te smijten en ander snoepgoed. Duitsers verdienen op de speciale modellen vaak niet eens geld maar zien het als een goede investering omdat zo het merkimgao met sprongen omhoog gaat en in lagere segmenten dus meer autos worden verkocht.

Maar helaas (voor Fiat destijds) werkt het ook nog eens van meerdere want je moet wel de financiele middelen creeeren om premium autos ünerhaupt te kunen bouwen én je moet er een publiek voor hebben. (Lancia is dus in meerdere opzichten geen Mercedes en eigenlijk ben ik daar persoonlijk wel blij mee ook.)

Het mooiste scenario is dat Lancia een soort Lexus (>Toyota) kan worden en dat het op het succes van Fiat als gezonde wereldproducent kan blijven voortbestaan en met aantrekkelijke premium modellen kan komen zonder er verlies op te lijden.

Maar een ding moeten we wel accepteren vind ik, nl dat velen van ons dan geen Lancia meer kunnen betalen tenzij het een kleine is.
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”