accu van de handrem

Discussie en vraagbaak over Thesis
jans

accu van de handrem

Unread post by jans »

wie weet hoelang de accu van de handrem mee gaat , het lampje brand alweer
in 2008 is ook al een nieuwe accu er in gezet.
Devers

Re: accu van de handrem

Unread post by Devers »

Na 3 jaar vervangen. Advies: ga voor een kwaliteitsaccu (originele Marelli of een Panasonic) en niet voor een merkloze kloon. Voor de prijs hoef je het niet te laten, ik betaalde iets van 23 euro voor een Marelli met de correcte schuifstekker polen.
Rino

Unread post by Rino »

dag Jans, dag Derk,

ik heb de supplementaire accu kleine accu 12V 2Ah (afm. 178x34x66) voor de EPB bij www.electroweb.nl gekocht voor 15,95 euro. Werkt prima sinds 06.01.08. Installatie neem 2 minuten in beslag, één van de weinige simpele dingen bij onze auto.

Nou kost die blijkbaar slechts 10,95 euro, neem de link http://www.electroweb.nl/N_frame.html?h ... troweb.nl/
Voor die prijs bestel je meteen een reserve erbij :-)

Groeten, Rino
jans

Unread post by jans »

hallo rino

ik heb de accu vervangen en het lampje van de handrem brand nog.
of moet je eerst nog wat doen ,na je de accu vervangen hebt.
wie weet wat het nog kan zijn?
Alessandro.Monni

Unread post by Alessandro.Monni »

Even naar de Dealer en de vakman laten kijken war er aan de hand is......
Cordiali saluti/groetjes Alessandro Monni
Martin

Unread post by Martin »

Alleen lampje van handrem of is er nog meer uitgevallen ??
Rino

Unread post by Rino »

Hey Jans,

na een paar keer gestart te hebben zal het lampje er mee ophouden.
De zelfgenezing bij de Thesis genoemd door Derk in een ander thema klopt. Ik had die melding ook nadat ik tijdens mijn skiverlof de handrem vast had zitten. Toen heb ik de dealer gebeld. Vast zittende handremmen tijdens flinke vorst bleek normaal en ik zou eenvoudig de handremkabel maar moeten losmaken. Halloooooo een Thesis met een handremkabel ? Toch om te wenen zo'n antwoord. Dus ga vooral naar de dealer met je probleem ;-)

salve, Rino
Alessandro.Monni

Unread post by Alessandro.Monni »

Volgens mij heb je het niet zo met dealers.....
Maak van je Thesis geen KRUIWAGEN en gebruik uitsluitend ORIGINELE onderdelen.....
Cordialissimi saluti Alessandro Monni
Cordiali saluti/groetjes Alessandro Monni
jans

Unread post by jans »

ja ja het lampje is weer uit.
ik kan weer lekker rijden met de thesis.
op de vraag als ik iets tegen dealers heb, kan ik daar heel duidelijk antwoord op geven ja ik het inderdaad wat tegen
lancia dealers.
hoe ze met klanten omgaan, en hoe ze klachten behandelen ,en garantie afhandelen, dan ga je nooit meer een lancia kopen
maar omdat ik een lancia gek ben ik heb vier lancia`s( 2x beta spiders,lybra,en de thesis) ga ik als het kan niet naar een lancia dealer
maar na een gagage die wel wat wil doen.
Rino

Unread post by Rino »

Helaas, ik kan diegene die zich Lancia-dealer niet meteen positief beoordelen. Prijs-kwaliteit verhouding is ronduit slecht. Ik ben niet bang om flinke facturen te betalen, maar daarvoor wil ik wel wat.

Een auto ORIGINEEL houden is helaas onmogelijk, tenminste als je verstand van zaken hebt. Want wanneer het komt op commodity's zoals banden, accu's, filters,... dan houdt de positie van de dealer snel op. Wie zijn banden niet bij de bandenspeciaalzaak maar bij de dealer van het merk koopt zal vast nooit promoveren voor zijn inkoopbeleid.
Ik ben de eerste om te roepen dat je je spullen, niet alleen auto's, authentiek moet houden. Een schilderij ga je ook niet even zelf wat bijschilderen toch. Je mag mijn Thesis gerust komen inspecteren, met 264.000 km'ers op de teller nauwelijks van nieuw te onderscheiden.

KRUIWAGENS : een bak, een wiel en twee handvatten dat is inderdaad allemaal commodity, ik zie de link, dank voor je mooie opmerking.

Rino
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”