Allereerst de beste wensen voor iedereen die hier regelmatig het forum bezoekt!
Verder heb ik het volgende probleem:
Sinds een tijdje heb ik een irritante tik in mijn rechterachterportier. Het klinkt alsof de ruit er los in zit. In ieder geval bij kleine oneffenheden in de weg lijkt het alsof de ruit los in het portier hangt en dus tegen het metalen frame aantikt. Weet iemand wat dit is en of het makkelijk is op te lossen? Als je met de hand tegen de ruit duwt/tikt hoor je echter niks, dus het kan ook heel goed wat anders zijn. Ik merkte de afgelopen dagen dat het erger is/wordt wanneer het koud is buiten...
Bedankt alvast voor reacties en oplossingen!
Tik in zij / achterruit
Re: Tik in zij / achterruit
Ligt aan het raammechanisme, deze moet waarschijnlijk helemaal worden vervangen. Mijn eigen oplossing, zet het raam een heel klein stukje open en het is weg! Zoek nog even op dit forum dan kan je alle oplossingen lezen!
Ik had hetzelfde, het is niet de achterruit maar de achterbank. Losklikken viltje ertussen en weg is het getik/gekraak.
Had zelfde probleem, nu opgelost door de tip van Joost! Geweldig, geen irritante reparatie aan raamsysteem dus, gewoon een stukje vilt/rubber/net wat je kan vinden tussen de leuning (waar de leuning in de haken klikt). Heb ook rubbertje om die haken heen gedaan, voor de zekerheid.
rammelt niks meer!
Top, bedankt Joost!
rammelt niks meer!
Top, bedankt Joost!