deursloten met afstandsbediening

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Ton

deursloten met afstandsbediening

Unread post by Ton »

Bij mijn Kappa uit '98 is een aantal maanden geleden het linker deurslot kapotgegaan, zodat ik nu vanaf de rechterkant moet ontgrendelen. Dit slot gaat nu ook wat moeilijker (ook al voordat het zo koud werd) en nu vroeg ik me af of het eenvoudig mogelijk is de sloten te vervangen door een versie met afstandsbediening. Ik vind het toch altijd wat armoedig om bij een mooie Kappa de deuren niet via een afstandsbediening te kunnen ontgrendelen.
Jan Hoornstra

Re: deursloten met afstandsbediening

Unread post by Jan Hoornstra »

Hoi Ton

Afstandbediening is eenvoudig achteraf in te bouwen, zelfs met kofferbak ontsluiting.
Setje kost tussen de 40 en 60 euro.
Eventuel schema voor de auto heb ik wel voor je [bouwen deze zelf veel in]
Laat maar weten.

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Jan Willem

Re: deursloten met afstandsbediening

Unread post by Jan Willem »

Ik weet niet of er onderdelen anders dan de ontvanger en de sleutels (met zenders) van een originele Lancia afstandbediening nodig zijn, maar als je origineel wilt blijven zul je moeten rekenen op minstens 1 originele sleutel met afstandbediening (ca € 140) en een ontvanger (naar schatting ongeveer € 200).
Mogelijk past de ontvanger alleen in de specifieke plafonnier voor een auto met AB en heb je ook nog een kabelboom nodig. Als je voor gebruikte onderelen gaat is het nog maar de vraag of de ontvanger nog (opnieuw of extra) geprogrameerd kan worden.

Ik zou dus gewoon een universele inbouwen of laten inbouwen. Het is trouwens niet onwaarschijnlijk dat er in de afgelopen 10 jaar wel eens een AB (al dan niet met alarm) ingebouwd is geweest.

Succes ermee, en laat nog eens weten wat je doet......
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”