Deursloten met spoed...
Deursloten met spoed...
Aangezien mijn Fulvia niet meer op slot kan zoek ik met spoed 2 deursloten met sleutel.
Er zaten al 2 verschillende sloten in de deuren en nu heeft het slot waar ik een sleutel van had het begeven.
Heb het slot opengehaald maar er was al eerder aan "geklust" en is niet meer te redden.
Graag een snelle reactie gewenst.
Er zaten al 2 verschillende sloten in de deuren en nu heeft het slot waar ik een sleutel van had het begeven.
Heb het slot opengehaald maar er was al eerder aan "geklust" en is niet meer te redden.
Graag een snelle reactie gewenst.
Re: Deursloten met spoed...
Hoi Jasper,
ik heb bijna hetzelfde probleem als jou. Het goede slot vertoont ook kuren. Als deze het begeeft is het misschien een optie om automatische vergrendeling erin te zetten. Is niet authentiek maar bied een oplossing en is gemakkelijk.
Groeten Ron.
ik heb bijna hetzelfde probleem als jou. Het goede slot vertoont ook kuren. Als deze het begeeft is het misschien een optie om automatische vergrendeling erin te zetten. Is niet authentiek maar bied een oplossing en is gemakkelijk.
Groeten Ron.
Ha die Ron,
Had ikzelf ook al aan zitten denken ja maar zoek toch nog even verder naar een orriginele oplossing.
Bedankt voor je tip,
Jasper.
Had ikzelf ook al aan zitten denken ja maar zoek toch nog even verder naar een orriginele oplossing.

Bedankt voor je tip,
Jasper.
Een Brusselse Italiaan heeft daar een mooie oplossing voor:
uit de slotjes de 'pinnekes' uit halen die het slot uniek voor elke sleutel maakt.
Dan kan je met elke sleutel die de zelfde inkeping heeft de deur openen,
zonder dat de vertanding een rol speelt.
Niet origineel, wel een mooie oplossing; een echte italiaanse oplossing...
uit de slotjes de 'pinnekes' uit halen die het slot uniek voor elke sleutel maakt.
Dan kan je met elke sleutel die de zelfde inkeping heeft de deur openen,
zonder dat de vertanding een rol speelt.
Niet origineel, wel een mooie oplossing; een echte italiaanse oplossing...
Hahaha!
Heel mooie oplossing Bart!
Helaas is bij mij ook het mechaniek van het slot afgebroken en kan ik dus "roeren" in het slot wat ik wil, maar open gaan doet íe niet.
Ik rij nu rond met het voorste klapraampje niet op slot en kan zo via dat raampje van binnenuit (als niemand kijkt) mijn deur openen.
Laatst liepen wat ongure typje's voorbij en deed ik dus net of ik m'n slot afsloot.
Na het uit-trekken van de sleutel bleek de gehele cylinder aan m'n sleutel te hangen...
Ik kon een glimlach niet verbergen, wat een giller!
Al met heeft het slot echt z'n tijd wel gehad en is er geen eer meer aan te behalen.
Ik zou nog kunnen overwegen het slot van de passagierskant over te zetten en daar de "pinneke's" van het kapotte slot in te zetten waar ik dus wel een sleutel van heb...
Hahaha, kom er maar eens op, wat een gepuzzel allemaal! (of ist gepuzzle?)
Ik kan er natuurlijk ook een hangslot aan maken, net als Mr. Bean!
Heel mooie oplossing Bart!
Helaas is bij mij ook het mechaniek van het slot afgebroken en kan ik dus "roeren" in het slot wat ik wil, maar open gaan doet íe niet.

Ik rij nu rond met het voorste klapraampje niet op slot en kan zo via dat raampje van binnenuit (als niemand kijkt) mijn deur openen.
Laatst liepen wat ongure typje's voorbij en deed ik dus net of ik m'n slot afsloot.
Na het uit-trekken van de sleutel bleek de gehele cylinder aan m'n sleutel te hangen...
Ik kon een glimlach niet verbergen, wat een giller!
Al met heeft het slot echt z'n tijd wel gehad en is er geen eer meer aan te behalen.
Ik zou nog kunnen overwegen het slot van de passagierskant over te zetten en daar de "pinneke's" van het kapotte slot in te zetten waar ik dus wel een sleutel van heb...
Hahaha, kom er maar eens op, wat een gepuzzel allemaal! (of ist gepuzzle?)

Ik kan er natuurlijk ook een hangslot aan maken, net als Mr. Bean!
Je zou je ook niet zo druk kunnen maken... Niemand die in zo'n "ouwe bak" wil inbreken, mijn slot is ook kapot, gewoon tegen niemand zeggen. Als jij een oldtimer ziet staan, verwacht je dan dat-ie niet op slot is? Ik heb een stuurslot gekocht tegen het meenemen van de auto, verder maak ik me niet druk. (en omdat ik de auto niet veel gebruik moet ik eerst benzine pompen voordat ie start, en dat kan alleen ik, aangezien je hem dan makkelijk verzuipt, dus zelfs dat slot is overdreven.) Je kunt bij een Fulvia prima van buiten zien dat er niks waardevols binnenin ligt, en verder: als ze er binnen in willen zijn ze zo erin, met die oude sloten. Als je echt wil, steek je een schroevedraaier tussen raam en dak, en wrik je daar de boel open. Kun je beter de deur openlaten denk ik dan; heb je tenminste geen schade.
Je moet je goed realiseren dat voor jou die auto heel waardevol is, maar voor 90% van de mensen is het gewoon een oude auto.
En dat van dat hangslot: hier om de hoek staat een bestelautootje dat dat heeft, haha!
Je moet je goed realiseren dat voor jou die auto heel waardevol is, maar voor 90% van de mensen is het gewoon een oude auto.
En dat van dat hangslot: hier om de hoek staat een bestelautootje dat dat heeft, haha!
Toch wil je een auto die je veel gebruikt wel af kunnen sluiten. De mijnen staan regelmatig in binnensteden en langere tijd op schiphol. Alleen carpool plaatsen doe ik niet met de fulvia's. (wie zou er trouwens zijn eigen auto boven een fulvia verkiezen?)
Doordat ik hem vaak gebruik ligt er dus wel vaak iets in waar wel vraag naar is bij autokrakers. Dat is ook je kwetsbare punt. Ik denk niet dat hij erg diefstalgevoelig is, omdat het wereldje te klein is. Gelukkig zijn de sloten origineel wel erg goed. Toen ik laatst op mijn werk de berlina dichtgooide met de sleutels nog in het contact kreeg ik hem niet zo maar open. Pas na heel lang jutteren met het sleuteltje van de coupe dat ik toevallig in mijn zak had lukte het. Bij een coupe is het natuurlijk veel makkelijker door het ontbreken van de raamomlijsting.
Als de sloten niet goed meer zouden werken zou ik zeker kiezen voor een automatisch vergendeling. Die kan je perfect onzichtbaar weg werken en als de de biep en het knipperen niet aansluit ziet niemand het. Bovendien kun je die eventueel koppelen aan een alarm (wel de radar uitvoering en niet de ultrasoon, omdat de auto niet perfect dicht is en een windvlaag anders je alarm doet afgaan).
succes,
Walter
Doordat ik hem vaak gebruik ligt er dus wel vaak iets in waar wel vraag naar is bij autokrakers. Dat is ook je kwetsbare punt. Ik denk niet dat hij erg diefstalgevoelig is, omdat het wereldje te klein is. Gelukkig zijn de sloten origineel wel erg goed. Toen ik laatst op mijn werk de berlina dichtgooide met de sleutels nog in het contact kreeg ik hem niet zo maar open. Pas na heel lang jutteren met het sleuteltje van de coupe dat ik toevallig in mijn zak had lukte het. Bij een coupe is het natuurlijk veel makkelijker door het ontbreken van de raamomlijsting.
Als de sloten niet goed meer zouden werken zou ik zeker kiezen voor een automatisch vergendeling. Die kan je perfect onzichtbaar weg werken en als de de biep en het knipperen niet aansluit ziet niemand het. Bovendien kun je die eventueel koppelen aan een alarm (wel de radar uitvoering en niet de ultrasoon, omdat de auto niet perfect dicht is en een windvlaag anders je alarm doet afgaan).
succes,
Walter
Hoi Jasper,
kan je niet het cilinderslotje van het daschboardkastje gebruiken ?
kan je niet het cilinderslotje van het daschboardkastje gebruiken ?
Ha die Ron,
Daar had ik zo snel nog niet aan gedacht!
Mischien is die wel uitwisselbaar met het portierslot.
Ik zal er van de week eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Jasper.
Daar had ik zo snel nog niet aan gedacht!
Mischien is die wel uitwisselbaar met het portierslot.

Ik zal er van de week eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Jasper.