Hallo allemaal,
Ik ben bezig de benzinetank van mijn Flavia Coupe op te knappen. Het geheel loop voorspoedig maar de dichtingsring tussen de tank en de vulbuis is bij het verwijderen van de tank gescheurd. Wie weet waar ik een vervanger kan vinden. Of anders waar ik materiaal kan krijgen om een ring uit te maken.
Het gaat dus om een benzine bestendige ring van een rubber soort.
Binnendiameter 47mm, buitendiameter 55mm en een dikte van 4,5mm.
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema
dichtingsring tank / vulbuis
Re: dichtingsring tank / vulbuis
Hoewel de originele rubber ring van vierkant materiaal is gemaakt gebruik ik een Viton O ring. Viton is benzinebestendig. Werkt goed.
Vanavond net een ring gesneden voor het benzinefilter van mijn Flaminia
Hoe?
Bij de onderhoudsdienst op mijn werk de pakkingsnijset geleend voor het weekend en bij de technische groothandel wat plaatrubber "gekocht" . het was zo weinig dat ze er niks voor wilden hebben
De meeste onderhoudsdiensten bij een fabriek hebben wel zo'n snijset
Kopen laat je wel uit je hoofd, ze zijn erg prijzig
Wil je weten hoe hij er uit ziet
www.facom.nl
ga naar on line catalogus en snijden/zagen
kitnr 245.J2
Hoe?
Bij de onderhoudsdienst op mijn werk de pakkingsnijset geleend voor het weekend en bij de technische groothandel wat plaatrubber "gekocht" . het was zo weinig dat ze er niks voor wilden hebben
De meeste onderhoudsdiensten bij een fabriek hebben wel zo'n snijset
Kopen laat je wel uit je hoofd, ze zijn erg prijzig
Wil je weten hoe hij er uit ziet
www.facom.nl
ga naar on line catalogus en snijden/zagen
kitnr 245.J2
Bedankt voor de informatie.
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema
Re: dichtingsring tank / vulbuis HELP!
Ik heb met een o-ring (met veel zoeken verkregen) de dichting voor elkaar gekregen. De maat van de buis was minder dan ik in eerste instantie had gemeten daar deze niet volledig rond is. De maat ring die ik nu heb gebruikt is binnenmaat 41en past mooi strak om de buis. Echter was de dikte denk ik niet genoeg, ik kon alleen een 3,5mm dik krijgen.
Het gevolg was dat ik de Flavia nu na enige weken met een druppende vulpijp aantrof. Het geheel is nu afgetapt maar ik moet op korte termijn voor de APK en dat gaat niet lukken in deze staat.
Huib, welke maat o-ring gebruik je bij de Fulvia? Is de maat vergelijkbaar met de Flavia?
En, heeft iemand een adres waar je gemakkelijk viton o-ringen kunt krijgen en dan niet meteen een hele doos?
Groet,
Lucas Agema
Het gevolg was dat ik de Flavia nu na enige weken met een druppende vulpijp aantrof. Het geheel is nu afgetapt maar ik moet op korte termijn voor de APK en dat gaat niet lukken in deze staat.
Huib, welke maat o-ring gebruik je bij de Fulvia? Is de maat vergelijkbaar met de Flavia?
En, heeft iemand een adres waar je gemakkelijk viton o-ringen kunt krijgen en dan niet meteen een hele doos?
Groet,
Lucas Agema
De maat is hetzelfde.
Ik zou zo niet weten welke maat ik precies heb. In een versnellingsbak zitten alleen al tig O ringen die ik allemaal op voorraad heb. Plus dan nog de rest. Helaas, ik ken ze niet allemaal uit m'n hoofd en ik heb in de werkplaats geen computer.
Ik zou zo niet weten welke maat ik precies heb. In een versnellingsbak zitten alleen al tig O ringen die ik allemaal op voorraad heb. Plus dan nog de rest. Helaas, ik ken ze niet allemaal uit m'n hoofd en ik heb in de werkplaats geen computer.
Met wat zoeken uiteindelijk een bandenshop gevonden die ook vele soorten plaatrubber had. Met een stuk benzinebestendig rubber naar een werkplaatsje waar ze twee buisjes op de binnen en buitendiameter hebben gedraaid. Vervolgens onder de pers zodat ik nu een aantal mooie ringen heb die (tot nu toe in ieder geval) goed afsluiten.
Nog net op tijd voor de APK dus we kunnen er weer een jaar tegenaan.
Iedereen bedankt voor de info en advies.
Groet,
Lucas Agema
Nog net op tijd voor de APK dus we kunnen er weer een jaar tegenaan.
Iedereen bedankt voor de info en advies.
Groet,
Lucas Agema