Dit weekend heb ik het subframe met motor en bak onder de zagato onderuit gesloopt. Als je creatief bent, kan je het blijkbaar met 1 dom autokrikje en 4 steuntjes. Een takel zou berehandig geweest zijn, maar was niet binnen bereik.
De wagen is reeds 2x grondig onder handen genomen gedurende zijn carriere. De 2e artiest heeft beter zijn best gedaan, de 1e gebruikte onbeschermd plaatwerk.
Mijn subframe is op 2 plaatsen gescheurd en wil eigenlijk een gezond exemplaar gebruiken om te stralen, verzinken, coaten en dan alles terug op te bouwen.
Vraag 1: zijn alle subframes dezelfde? van coupés, berlinas en zagatos over de 2 series?
Vraag 2: heeft iemand nog een GEZOND subframe liggen dat zo naar de straler kan?
Groetjes
Bart
Gezocht: gezond subframe
Re: Gezocht: gezond subframe
Als het gescheurd is doordat het bijna doorgeroest is kunje er niet veel meer van maken maar is het materiaal nog dik genoeg dan zou ik het lassen en op de achterste delen verstevigen .
Ik heb Joop al aan de lijn gehad en ga één van deze bij hem shoppen.
Mijn subframe is niet rot maar enkel gescheurd. Volgens richtlijnen van de Belgische auto-inspectie mag er niet gelast worden aan subframes. Nu, dat zal me worst wezen wat die heikneuters willen en eisen; camouflage is de kunst! Maar ik zou liever met een gezond subframe willen vertrekken, om dit dan links/ rechts wat te verbeteren. Ook ga ik de carrosserie volgens de plaatsen aangegeven in het 'gele Fulviaboek' verbeteren/verstevigen.
Ik ga wel het gescheurde subframe eens laten bekijken.
ciao
Ik ben het met je eens dat je de eisen niet altijd letterlijk moet nemen. Tenslotte is het ding ooit in elkaar gelast. Maar het is wel verstandig om je te realiseren dat die eis er niet voor niets is. Dus zoals Koos al zei goed controleren en absoluut zeker weten dat de rest puik in orde is. En als je dan gaat lassen dan TIG.
Overigens heb ik er nog wel staan.
Overigens heb ik er nog wel staan.
Hoezo TIG ? MAG ofwel het zogenaamde CO2 lassen lijkt me perfekt O.K.
Of ben je bang dat er dan teveel warmte in gaat zitten met risico's voor de maatvoering?
Lucas
Of ben je bang dat er dan teveel warmte in gaat zitten met risico's voor de maatvoering?
Lucas
De plaat is nogal dik. Met TIG las je dieper. Als je dan de boel weer zo glad hebt geslepen dat jij en ik en de keurmeester er niks meer van zien dan zit er nog steeds voldoende staal.