Carello ruitenwissers 15" te koop

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib

Carello ruitenwissers 15" te koop

Unread post by Huib »

Ik heb nog een paar setjes originele Carello 15" (38 cm) ruitenwissers met 7,1 mm bajonet te koop. Voor Fulvia coupe dus.

Image

Het rubber voelt wel goed maar ik sta er niet voor in. Overigens kun je rubbers los kopen. Nooit de wissers weggooien!!!

Image

35 euro per setje. Ik stuur ze niet op. Halen en betalen.
Peter Coolsma

Re: Carello ruitenwissers 15" te koop

Unread post by Peter Coolsma »

Leg maar een setje apart. Neem ik ze mee als ik voor de remolie langskom, een dezer weken.
Huib

Unread post by Huib »

Ze liggen klaar Peter. Voor vaste klanten zoals jij doe ik er een gratis refill bij. De refill is origineel Trico
Henri

Unread post by Henri »

Hoi Huib,

Doe mij ook maar een setje. Heb ik die vast voor de restauratie.

groet,
Henri

ps. Heb ook al gereserveerd voor de siteseeingtour met de Trabant in Berlijn :)
Huib

Unread post by Huib »

Setje ligt apart. Met uiteraard een gratis refill voor de prinses Meral. Nou ja, die refill is natuurlijk voor de wisserbladen maar een cadeautje voor Meral. Laat ik het zo maar zeggen anders klinkt het een beetje raar.

Zo'n jaar of 30 geleden werd er voor m'n neus een Trabantje in elkaar gereden hier in Breda. Het geluid was net of je een kartonnen doos in elkaar schopte. We gaan dus rijden met een kartonnen doos zou je kunnen zeggen.

Voor degenen die het gemist hebben:
Klik hier om ook te boeken!
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Maar jongens toch,

als jullie echt zó graag in een Trabantje willen zitten, had het toch gezegd.
Ik heb verleden jaar na 10 jaar trouwe dienst als tuinornament alias 'speeltuin voor kleine Siebe', de mijne verpatst.
Tis idd een soortement van karton, maar tussen het karton door wil het stalen koetsje wel prettig roesten hoor.
D'r in zitten wil ik nog snappen, maar er mee rijden? Vroeger, namen de trabantrijders zowat een halve koffer aan onderdelen mee (letterlijk!), omdat de ondingen niet te vertrouwen waren.

Image

Bart
Marco

Re: Carello ruitenwissers 15

Unread post by Marco »

Als ik met zulk karton mijn brood moest verdienen dan zou Wellpack geen lang leven meer hebben......

Trouwens, ooit zelf ook een Trabant bezeten. Was in '74, had net m'n rijbewijs en kon het ding kopen voor 50 gulden. Letters erop geplakt met de tekst Trammelant Racing Team Hoevelaken en maar scheuren met dat ding.
Tot het moment dat ik samen met nog 5 vrienden naar Amersfoort reed op een natte vrijdagmiddag, richting de kroeg. Tijdens het filerijden probeerde ik te remmen, maar met volle bepakking gleed het apparaat rechtuit op de achterkant van een Chrysler 180 (herinnert u zich deze nog?).
De Chrysler had een minuscuul klein pitje in de alustrip tussen de achterlichten en de Trabant: bumper eraf, voorpaneel/grill gescheurd, radiator naar binnen gedrukt, rechterspatscherm gescheurd, koplamp weg en de motorkap ging natuurlijk niet meer dicht........
Toch bleef het kreng lopen, piepend en wel!
Huib

Unread post by Huib »

Is het geen idee dan om de bovenvermelde ruitenwissers voor de wielen te monteren en zo de straat droog te vegen.
Marco

Unread post by Marco »

Niet nodig. Die Chryslers hebben zich in de loop der tijd zelf al van de weg geveegd .......
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Om helemaal off-topic te gaan:
Radiator in een trabbi? Die zijn toch keihard (geforceerd) luchtgekoeld?
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”