Gezocht: Rubber pakking tankzender-weerstand Fulvia Coupe S1

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Gezocht: Rubber pakking tankzender-weerstand Fulvia Coupe S1

Unread post by Peter Coolsma »

Ik bedoel dus het achtkantige rubbertje onder het gelijkvormige afdekplaatje van de tankzender/vlotter-unit, bovenop de benzinetank. Stukje zorgvuldig op maat gemaakte fietsbinnenband bezweek toch door de benzine, de rubbersamenstelling is blijkbaar belangrijk. Probeer het nu met een eerst aan weerszijden gelakte harde plastic pakking, ook zelfgemaakt. Onderdeel is echter te belangrijk om zelf te freubelen. Heb al twee keer een plas benzine in de kofferbak gehad.

De grotere, ronde rubber pakking op de benzinetank heb ik via MW al vervangen en heb ik dus niet nodig.

Help! Bij voorbaat dank.
Huib

Re: Gezocht: Rubber pakking tankzender-weerstand Fulvia Coupe S1

Unread post by Huib »

De meeste rubber soorten zijn niet benzinebestendig. Maar er bestaan wel soorten die benzinebestendig zijn. Ook de meeste pakking materialen zullen er wel tegen kunnen. Je zou zelfs kunnen proberen om een benzinefiltertje te mollen en een pakking te knippen van het filterpapier wat er in zit.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Huib,

Is filter papier er nou niet juist om benzine door te laten? Ik zou wel kiezen voor pakkingpapier.

Walter
Peter Coolsma

Filterpapier lijkt me om die reden ook niet de oplossing inderdaad. Zal 's kijken naar een alternatief. Huidige noodoplossing heeft 't gisteren goed gehouden, niet perfect maar 't gaat. Heel klein beetje "doorlaat" op een van de zijvlakjes, alleen te zien als je er een doekje langs haalt, en met volle tank - dan hangt de hele unit nog in de benzine. Een harde en perfect sluitende pakking is gevoelsmatig ook beter dan een nieuw (wel benzinebestendig) rubbertje.
Huib

Unread post by Huib »

Jouw opmerking ligt voor de hand. Ik zei ook proberen.
Het filterpapier laat benzine door in dwarsrichting. Al die gaatjes moeten aan elkaar zitten dus loodrecht op de richting moeten er vezels zitten die in ieder geval benzinebestendig zijn. Als je het als pakking gebruikt is er dus goede kans dat juist in de richting waar het dan om gaat geen benzine wordt doorgelaten, zeker als je de boutjes goed aandraait.
Peter Coolsma

Vandaag strookje officieel pakkingpapier gehaald, niet gekocht - "laat je portemonnee maar dicht" - en op maat gemaakt. De afwerking van de schroefgaatjes is vooral erg belangrijk, da's het meeste werk. Ben heel benieuwd. Wordt 't niks dan kan ik altijd nog een benzinefilter verfreubelen.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”