Set Cromodora 6Jx13 te koop

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
erwin

Set Cromodora 6Jx13 te koop

Unread post by erwin »

Nette gebruikte originele set van 4 velgen met Michelin XAS 195/70x13 banden. Recht en geen scheurtjes. pr. 650 euro.

Zie ook mij MP advertentie:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 55483.html
erwin

Foto

Unread post by erwin »

Image
Marco

Re: Foto

Unread post by Marco »

Erwin,

Heb inmiddels op je velgen geboden. Ik vraag me nu echter af of die 13" velgen wel op mijn tweede serie wielen/remmen passen. Weet iemand dit?

Groeten,
Marco
Huib

Unread post by Huib »

De steek van de gaten is bij S1 en S2 gelijk. Die passen dus.

De naafcirkel is bij S1 groter. Dit verhindert de montage van een S1 velg op S2 naaf niet, het maakt het lastiger. De velgen centreren in laatste fase op de bouten. Montage is echter een stuk makkelijker als de naafcirkel precies om de opstaande rand op de naaf past. Eventueel kun je dit oplossen door een bus te plaatsen in de velg.

Er zijn S2/3 remklauwen voor die een knobbel hebben waar de velg niet om heen past. In voorkomende gevallen heb ik die bobbel veilig weg kunnen slijpen. Als je dat doet is het op eigen risico. Ik ken 2 soorten Girling klauwen: zonder knobbel waar de velgen omheen passen en met knobbel waar de velgen niet omheen passen. Het kan zijn dat er meerdere uitvoeringen zijn.

Het is aan te bevelen om roentgen fotoos te laten maken van de velgen voor montage en vervolgens volgens een vast onderhoudspatroon afhankelijk van het gebruik.

Ik dacht dat j een S1 Fulvia had.
Marco

Unread post by Marco »

Hoi Huib,

Bedankt voor je snelle reactie. Geen idee of ik knobbels heb, weet ik morgen.
Ik heb inderdaad een S1 met een S2 achteras/remmen en een HF S2 subframe/remmen met rondom 14" Cromodora's. Maar een echte REPLICA Fanalone hoort natuurlijk wel 13" te hebben. Vandaar.
Deze combinatie is alleen maar zo bedoeld om de (volgens Bartjes betere) remmen van een S2 te hebben. Niet origineel natuurlijk, maar ja ........ goede remmen zijn ook wat waard tenslotte.

Groeten,
Marco
Peter de Wit

Re: Set Cromodora 6Jx13 te koop

Unread post by Peter de Wit »

Erwin,

Zien er super uit! Vind dan ook niet dat je onder de vraagprijs moet bieden. 650eur lijkt me een prima prijs en ik neem ze graag van je over. Ik stuur je een PM voor de afhandeling.

Gr. Peter
erwin

Unread post by erwin »

Verkocht.
koos

Unread post by koos »

aan?
Thomas

Unread post by Thomas »

wat heb je nu dan onder die mooie Zagato?
erwin

Unread post by erwin »

Ik had twee setjes, dus mijn Zag blijft op Cromo's staan. Mijn tweede setje gaat naar Belgie en komen, naar verluid, onder een originele 1e serie 1.3 HF. Een mooiere bestemming is er haast niet :-)
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”