tandwiel distributie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Edward Tuinman

tandwiel distributie

Unread post by Edward Tuinman »

Ha sleutelaars, wie heeft er nog een distributietandwiel liggen? Het gaat om het tandwiel dat op de krukas zit, ( het aandrijftandwiel?), en het is "de brede", dus die hoort bij de verstelbare nokkenastandwielen ( die met de gaatjes). Met spie en al graag. Huib vertelde me dat dat de eerste serie 1300 blokken zijn, en de vroege tweede serie. Later komen die met een vast tandwiel. De mijne zit nog aan een krukas, die ligt bij een revisiebedrijf waarvan de eigenaar net is overleden , dus voor dat dat vrijkomt...
Huib

Re: tandwiel distributie

Unread post by Huib »

Let op dat de rolletjes van de ketting bij S1 en S2 een verschillende diameter hebben waardoor de vertanding van de tandwielen ook anders is. Dat staat los van het feit of er verstelbare nokkenassen op zitten.
Je moet dus aangeven of het een tandwiel voor een eerste serie of een tweede serie is.
Edward Tuinman

Aha, zo zie je maar , je kunt niet precies genoeg zijn. Het gaat hier om de "dikke rolletjes", zal wel eerste serie zijn. Wat ik in mijn beschrijving de "brede"noemde . Kan dat kloppen? Distributiekettingen heb ik van beide soorten. Groeten.
Huib

Unread post by Huib »

De dikke rolletjes zijn 6,3mm (kwart duim) en van de eerste serie. De 5mm rolletjes zijn van 2e serie.

In ieder geval moeten alle tandwielen kloppen met de maat van de rolletjes.
Edward Tuinman

Precies! Die 6.3 mm rolletjes, dààr moet ik nog een aandrijftandwiel bij hebben. Wie heeft dat nog ? Zou ik anders ook weer het tweede serie spul erop kunnen zetten? Zijn de nokken etc.gelijk? Dat heb ik allemaal nog compleet, maar de eerste serie nokkenassen leken me wel chique omdat je dan veel stelmogelijkheden hebt.Dat leek me wel weer een voordeel.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”