Hallo,
in de nabije toekomst wil ik graag zo'n schitterende Fulvia aanschaffen. Echter, als Fulvia-leek weet ik niet goed waar ik op moet letten bij deze auto. Kan iemand me helpen aan tips?
Gr,
Niels
Kooptips voor een Fulvia-leek
Re: Kooptips voor een Fulvia-leek
Hou je klaar voor de zondvloed van gegevens, Niels.
Spit dit hele forum eens door ,dan heb je al een schat aan gegevens ,of ga een keer bij Huib langs .
Gr Koos
Gr Koos
Het boek van Wim Oude Weernink, getiteld Lancia Fulvia & Flavia kan ook wel helpen, staan wat nuttige tips in, chassisnummers, type-onderscheiding, historie, etc. Ik geloof dat het alleen in het Engels verschenen is, ISBN 1 - 899870 - 52 - 0.
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb er zelf ook veel aan gehad en bovendien is het heerlijk leesvoer, wat mij betreft!
Lees eens goed de Fulvia Q&A door, te bereiken via de homepage van deze site. Er is nogal wat aan een Fulvia dat mis/ontbrekend/verrot/verroest/verklooid kan zijn... Inderdaad, graaf het Fulvia-forum door; bijv. door een specifiek aspect als zoekterm in te vullen; zo kun je systematisch flink wat te weten komen. Bepaal ook voor jezelf wat je doel is met de auto; af en toe heen en weer naar het strand, of af en toe heen en weer naar de Cote d'Azur over de cols zonder storingen vereist een andere omvang qua investeringen...
Je moet in principe ook zorgen voor droge stalling, anders is het werken tegen de klippen op. Wees in het begin wat makkelijker wat dit betreft - een dak is een dak. Het eerste half jaar stond mijn auto op 20 km afstand - maar wel droog!
Je moet in principe ook zorgen voor droge stalling, anders is het werken tegen de klippen op. Wees in het begin wat makkelijker wat dit betreft - een dak is een dak. Het eerste half jaar stond mijn auto op 20 km afstand - maar wel droog!
En vooral veel mee rijden. Niet alleen voor je plezier, maar ook voor het behoud van je auto.
En als je een coupe koopt, ook niet te zachtjes ermee rijden, dat staat ze zo slecht, worden ze truttig van.