Thesis Roest !!!!!!!!!!!!!
Re: Thesis Roest !!!!!!!!!!!!!
Hello,
sorry that I have to answer in English but my dutch is very limited.
I had the same problem with my two Thesis as well and it is a well known problem for Fiat/Lancia. It´s caused by the production technique they are using in the factory. In Germany they offered a goodwill exchange of this part in some cases and I had no expenses to cover. I also know that other Thesis owners were not so lucky and they got a negative answer with regard to goodwill.
In any case this rust problem is not covered by the rust guarantee as it is not a rust that goes from the inside to the outside.
I can only recommend that you are looking for a meeting with a technical expert from your importer and ask for a free of charge exchange base on goodwill.
Hope it works for you.
Best regards form Germany
Bob
sorry that I have to answer in English but my dutch is very limited.
I had the same problem with my two Thesis as well and it is a well known problem for Fiat/Lancia. It´s caused by the production technique they are using in the factory. In Germany they offered a goodwill exchange of this part in some cases and I had no expenses to cover. I also know that other Thesis owners were not so lucky and they got a negative answer with regard to goodwill.
In any case this rust problem is not covered by the rust guarantee as it is not a rust that goes from the inside to the outside.
I can only recommend that you are looking for a meeting with a technical expert from your importer and ask for a free of charge exchange base on goodwill.
Hope it works for you.
Best regards form Germany
Bob
Halooo jongens! Dit is een gewone constructiefout. Je wordt niet geacht te vijlen, slijpen of zagen aan de binnenkant van je motorkap. Dit wordt ook niét veroorzaakt door steenslag! Dus gewoon je afdwingbare 8-jarige garantie opeisen AUB en dat kan je best doen via je gewone garagehouder.Patrick LANTIN schreef:
>
> Ik woon wel in België. Maar in alle Europese landen wordt
> iedere Fiat, Alfa Romeo en Lancia afgeleverd met een
> roestgarantie van 8 jaar. Deze is al dan niet juridisch
> afdwingbaar! Gewoon je garagehouder dwingen een Technisch
> Inspecteur te laten komen en de 8-jaar garantie van het merk
> inroepen en opeisen... Desnoods dreig je naar een Rechtbank
> te stappen. Ik heb trouwens tot 2 maal toe gebruik gemaakt
> van dit recht, zonder naar de rechtbank te moeten stappen!
>
> Ik woon wel in België. Maar in alle Europese landen wordt
> iedere Fiat, Alfa Romeo en Lancia afgeleverd met een
> roestgarantie van 8 jaar. Deze is al dan niet juridisch
> afdwingbaar! Gewoon je garagehouder dwingen een Technisch
> Inspecteur te laten komen en de 8-jaar garantie van het merk
> inroepen en opeisen... Desnoods dreig je naar een Rechtbank
> te stappen. Ik heb trouwens tot 2 maal toe gebruik gemaakt
> van dit recht, zonder naar de rechtbank te moeten stappen!
hallo martin
ik ben ook naar mijn dealer geweest en ik krijg ook
een nieuwe motorkap
jans
ik ben ook naar mijn dealer geweest en ik krijg ook
een nieuwe motorkap
jans
Zo zie je maar dat dit forum nut heeft. Succes jongens.jans schreef:
>
> hallo martin
>
> ik ben ook naar mijn dealer geweest en ik krijg ook
> een nieuwe motorkap
>
> jans
>
> hallo martin
>
> ik ben ook naar mijn dealer geweest en ik krijg ook
> een nieuwe motorkap
>
> jans
Nou, helaas kom ik niet in aanmerking. De inspecteur zegt dat het geen "dragend onderdeel" is en mogelijks roest te gevolge van een ongeval. begrijpe wie kan. en dat voor een merk met een roestreputatie. Straffe koffie is dat.
John laat je niet afschepen! Heeft het voertuig een ongeval gehad, dan heeft Lancia natuurlijk een punt, en is de carrosserie hersteller bijgevolg juridisch aansprakelijk. Ook roest van buiten naar binnen is niet gegarandeerd. In alle andere gevallen kan je Lancia duiden op hun 12 jaar waarborg... maar dat moet jij bewijzen.
Beste collega Thesis rijders
Helaas vertoont mijn Thesis niet alleen de bekende (vergevorderde) roest aan de felsnaden van de motorkap maar is er een doorroesting van binnenuit te constateren op de spatbordrand boven het linker achterwiel. Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest, welke gechokeerd was door de mate van roest aan de motorkap en de genoemde plek achter. Ook komt er een beginnende roestplek op het bestuurdersportier vanonder de chroomstrip tussen portier en portierruit.
Er is een fotoreportage gemaakt door de dealer, welke mij binnenkort laat weten wat Lancia hier aan wil doen.
Het gaat om een JTD van oktober 2002 welke ik nog maar kort heb.
groeten,
Guido
Helaas vertoont mijn Thesis niet alleen de bekende (vergevorderde) roest aan de felsnaden van de motorkap maar is er een doorroesting van binnenuit te constateren op de spatbordrand boven het linker achterwiel. Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest, welke gechokeerd was door de mate van roest aan de motorkap en de genoemde plek achter. Ook komt er een beginnende roestplek op het bestuurdersportier vanonder de chroomstrip tussen portier en portierruit.
Er is een fotoreportage gemaakt door de dealer, welke mij binnenkort laat weten wat Lancia hier aan wil doen.
Het gaat om een JTD van oktober 2002 welke ik nog maar kort heb.
groeten,
Guido
Beste Guido,
roest aan de motorkapranden heb ik ook gehad - claim werd helaas door Lancia afgekeurd omdat er geen gaten (!!!!) waren ontstaan.
Gelukkig dacht mijn dealer (Lancia Halan) daar anders over en zij hebben het wel aangepakt, waarvoor hulde!
Andere roestplekken ken ik niet, maar zal zeker bij de wasbeurt kritisch kijken.
roest aan de motorkapranden heb ik ook gehad - claim werd helaas door Lancia afgekeurd omdat er geen gaten (!!!!) waren ontstaan.
Gelukkig dacht mijn dealer (Lancia Halan) daar anders over en zij hebben het wel aangepakt, waarvoor hulde!
Andere roestplekken ken ik niet, maar zal zeker bij de wasbeurt kritisch kijken.
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
-
Re: Thesis Roest !!!!!!!!!!!!! en nog maar een
Beste Martin
Aan weerszijden van de motorkap zijn bij mij de naden reeds in verre staat van ontbinding.
Bij de lancia dealer in Breda ,waarvan ik de naam niet zal noemen werd ik "afgescheept" met de melding dat een schade aan de motorkap door een inferieur schadeherstelbedrijf werd uitgevoerd en dat het daardoor geen zin had de importeur hierbij te betrekken.
Sindsdien probleem ik met hulpmiddelen ( schuren, behandeling met lagen Noverox en Hammerit) de roestvorming tegen te gaan.
Echter rukt de roestvormging gestaag op tot over te rand en wordt het dus langzaam maar zeker zichtbaar met een gesloten motorkap.
Ook aan de achterklep bij het nummerplaat houder zie je kleine roestplekjes opkomen ( volgens mij van ook van binnenuit)
Gezien het aantal klachten en ik ga er van uit dat een hoop Thesissen dit hebben zonder dat de eigenaar dit beseft.
Dit betekent gewoon dat deze roestvorming een constructiefout moet zijn en dus Lancia dit gewoon moet toegeven.
De Thesis heeft de 8 jaar productie niet gehaald en dus komt IEDERE Thesis voor een coulance/garantie behandeling in aanmerking.
Mijn Thesis , 2.4 JTD Emblema ,is van November 2002.
Dit moest ik even kwijt
Ad
Aan weerszijden van de motorkap zijn bij mij de naden reeds in verre staat van ontbinding.
Bij de lancia dealer in Breda ,waarvan ik de naam niet zal noemen werd ik "afgescheept" met de melding dat een schade aan de motorkap door een inferieur schadeherstelbedrijf werd uitgevoerd en dat het daardoor geen zin had de importeur hierbij te betrekken.
Sindsdien probleem ik met hulpmiddelen ( schuren, behandeling met lagen Noverox en Hammerit) de roestvorming tegen te gaan.
Echter rukt de roestvormging gestaag op tot over te rand en wordt het dus langzaam maar zeker zichtbaar met een gesloten motorkap.
Ook aan de achterklep bij het nummerplaat houder zie je kleine roestplekjes opkomen ( volgens mij van ook van binnenuit)
Gezien het aantal klachten en ik ga er van uit dat een hoop Thesissen dit hebben zonder dat de eigenaar dit beseft.
Dit betekent gewoon dat deze roestvorming een constructiefout moet zijn en dus Lancia dit gewoon moet toegeven.
De Thesis heeft de 8 jaar productie niet gehaald en dus komt IEDERE Thesis voor een coulance/garantie behandeling in aanmerking.
Mijn Thesis , 2.4 JTD Emblema ,is van November 2002.
Dit moest ik even kwijt
Ad
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
Re: Thesis Roest !!!!!!!!!!!!! en nog maar een
Hallo Ad,
Jij hebt helemaal gelijk,maar alleen die wat het onderhoud heeft laten doen door erkend Thesis dealer zal er in kunnen
slagen. De rest WORDT nog geen blik waardig gegunt.Dat is bij elk merk wel zo maar bij Lancia zeker.:X
Gr Eric
Jij hebt helemaal gelijk,maar alleen die wat het onderhoud heeft laten doen door erkend Thesis dealer zal er in kunnen
slagen. De rest WORDT nog geen blik waardig gegunt.Dat is bij elk merk wel zo maar bij Lancia zeker.:X
Gr Eric