Lancia Gamma's in België

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Van den Bergh Jochen

Lancia Gamma's in België

Unread post by Van den Bergh Jochen »

Hallo, weet er iemand van jullie of er nog ergens Gamma's zijn in België? We weten er nog een paar zijn maar die zijn meestal te koop! Het zou jammer zijn moesten wij de enige zijn die met deze "laatste" echte Lancia rondrijden. Eigelijk zoeken we ze allemaal, in eender welke toestand. Houd eens een oogje open voor ons aub. Dank bij voorbaat, Jochen
Jan the Augusta man

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by Jan the Augusta man »

Beste Jochen,
een vriend van mij is van twee Gamma's een aan het maken. De eerste, een bordeaux kleurige eerste reeks, met een crème leder interieur, rechts gestuurd was ooit de wagen van mijn vader.
In zijn verder leven is de ùotor 'zoek' geraakt. We hebben toen een vrij goed wagen gevonden in Eeklo.
Nu zijn we de motor van deze wagen aan het transplanteren in de Gamma van wijlen mijn vader.
in de Lancia Club Belgio zijn een paar leden die met een Gamma coupé naar de uitstappen komen.
De gamma was inderdaad een, wel is waar fragiel, meesterwerk.
Gegroet
Jan
Van den Bergh Jochen

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by Van den Bergh Jochen »

Hallo Jan,

bedankt voor je reactie. Als uw vriend hulp nodig moest hebben dan laat je maar iets weten. Zou je eens kunnen vragen naar het chassisnr. en dergelijke om de wagen(s) bekend te maken bij de Gamma eigenaars? De coupé's worden bijgevoegd in de lijst gemaakt door de Italiaanse Coupé Club. En de Berline's worden bijgehouden door ons. www.geocities.com/wwrlgb.
Wij zouden ook wel in contact willen komen met uw vriend. Lijkt ons fijn om over de Gamma's te kunnen praten.

Groeten,
Jochen
Van den Bergh Jochen

Lancia Gamma's in België

Unread post by Van den Bergh Jochen »

Hallo Jan,


hoe ver staan ze ondertussen met de Gamma's?
Ben momenteel een Berlina in orde aan het zetten. Weeral meer werk als aanvankelijk gedacht. Maar ja, zo loopt dat altijd als ge een oudere wagen wil restaureren.

Kent er iemand een persoon waar ik terecht kan om eventueel lid te worden van de Lancia Club Belgio? Want ik heb wel even kontakt gehad met Jan van Hoorick maar voor de rest niets meer van gehoord. HELP!

Gamma groeten, Jochen
Erik Luysterborg

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by Erik Luysterborg »

Beste Jochen,

beter laat dan nooit. Ik ben van Antwerpen en ben de trotse bezitter van een witte lancia gamma coupé 2500 carburator van 1980 (originele blauwe L stoffen binnenbekleding in perfecte staat).

Pracht auto. Stond een tijdje stil en kan alle hulp gebruiken om haar terug rijklaar te krijgen. Alle tips welkom.

cheers
Erik
meuwes dirk

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by meuwes dirk »

beste(n),
Ook ik beter laat dan nooit. Heb een gamma, 2.5 carb. gekocht in '79 en 8 jaar mee gereden, en voor een appel en een ei verkocht, heb er nog spijt van.....prachtige wagen.
Bij hf motors in Turnhout staat er nog een gamma coupé in de etalage......
Hoe geraak ik in contact met de coupé club in Belgie ??? Heb net mijn 4e Lancia gekocht (kappa coupé) , heb alle mogelijke documentatie over Lancia...... Erik Luysterborg schreef:
>
> Beste Jochen,
>
> beter laat dan nooit. Ik ben van Antwerpen en ben de trotse
> bezitter van een witte lancia gamma coupé 2500 carburator van
> 1980 (originele blauwe L stoffen binnenbekleding in perfecte
> staat).
>
> Pracht auto. Stond een tijdje stil en kan alle hulp gebruiken
> om haar terug rijklaar te krijgen. Alle tips welkom.
>
> cheers
> Erik
stijn

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by stijn »

hallo

dit is een redelijk oud topic, maar toch nog een antwoord

deze week een echt barn find gedaan! een lancia gamma coupe

staat wel al een goede drie jaar stil, maar interieur is perfect. hier en daar wat roest maar zeker te restaureren.

mijn grootste zorg is echter de motor. kan iemand mij zeggen hoe ik makkelijk kan controleren of deze auto het kopen waard is...?
jan tanghe

Re: Lancia Gamma's in België

Unread post by jan tanghe »

beste:

ik heb een gamma coupé 2500 ie te koop van 1981
metaalkleur met beige leder interieur. met veel reserve onderdelen oa motor(zonder nokkenassen) versnellingsbak enz enz.

tanghe.j@tiscali.be
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”