importeren van Lancia

Discussie over Lancia Nederland en de dealers
Mathias

Re: importeren van Lancia

Unread post by Mathias »

Komt uit Nederland :)
Maarten-Jan Evers

Unread post by Maarten-Jan Evers »

Ik heb ooit een impuls aankoop in Italië gedaan. Een Fiat 132 i.e. Climatizzata.

Was erg leuk om te doen. De stappen:

- Ga naar een notaio (geen notaris, maar een soort auto makelaar) en regel daar dat de auto van eigenaar wisselt.
- Neem alle eigendomsbewijzen mee, dat zijn grote documenten met zegels e.d.
- Verzeker de auto in nederland
- Laat de Italiaanse platen zitten en verzeker de verkoper dat je deze zsm terugstuurt
- Rijdt de wagen naar Nederland
- Bel bij de grens een Nederlandse vriend of vriendin met een buitenlands rijbewijs en laat hem/haar de auto naar de plek van bestemming rijden
- Laat bij een notaris in NL gewaarmerkte kopiën maken van de eigendomsbewijzen
- Stuur kentekenplaten en papieren terug naar de eigenaar in Italië
- Hij kan dan de Bollo (wegenbelasting) opzeggen
- Jij maakt afspraak bij RDW etc....
Jur

Unread post by Jur »

Het buitenlandse rijbewijs doet niet veel. Het gaat erom dat de bestuurder (meer dan 180 dagen p/j) in het buitenland woont (substantieel verschil, scheelt aanzienlijk wat euries).
Jur
Kamiel

Importeren van Lancia in Belgïe

Unread post by Kamiel »

Ha Mathias,

Hoe staat het ermee, al volledig ingevoerd?
Mag ik vragen hoe je het probleem van het gelijkvormigheidsattest hebt opgelost? Via de "grondige" keuring, of bij de dealer langsgeweest?

Heb nu al twee keer een Delta ingevoerd en telkens het gelijkvormigheidsattest gaan halen in Vilvoorde. Het kost ietsjes meer (100 Euro voor attest en dan nog 35 voor keuring) , maar je hebt het dan direkt en je hoeft niet door die "grondige" keuring en je hoeft niet te wachten voor ze je attest vanuit Brussel opsturen...
Mathias Vandelanotte

Re: Importeren van Lancia in Belgïe

Unread post by Mathias Vandelanotte »

Via speciale keuring, ben aan het wachten op de attesten om nog eens te keuren. Garagist doet alles voor me...
Post Reply

Return to “NL05 Lancia in Nederland”