Tankklepje

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Teun

Tankklepje

Unread post by Teun »

Hoi,

Bij mijn Kappa sedan uit 97 is mijn tankklepje altijd open. Er zit ook (nog) geen afsluitbare tankdop op. Volgens mij kan dat niet helemaal kloppen, hoort het niet zo te zijn dat het klepje op slot gaat als de centrale vergrendeling wordt ingeschakeld? Bij de nieuwe Delta van mijn Pa is dat in ieder geval wel zo.

Groet Teun
M.J. Evers

Re: Tankklepje

Unread post by M.J. Evers »

ja, dat zou wel moeten.
Corrado-Ex-Roma

Unread post by Corrado-Ex-Roma »

Teun, er zijn 2 opties: Of de stift is van het sluitmechaniek gezaagd wegens een storing of het mechaniek zit vast / is kapot. Dit mechaniekje is gewoon een spoel met een stift, je vindt het rechts achter de bekleding in de kofferbak en het is mogelijk het hele ding eruit te schroeven. Dan kun je eea doormeten en weer gangbaar maken. Of vervangen....
Teun

Unread post by Teun »

Zie je wel, ik dacht al dat er iets niet klopte.

Bedankt voor de tips, ik zal er eens naar gaan kijken!
luc

Unread post by luc »

er hoort een pen uit te steken als je de deuren vergrendelt, doe je klep maar open en aan de niet scharnierkant ongeveer in het midden van de sparing zit een rubber waarin de pin zit.
vaak is deze afgebroken door verkeerd gebruik of geweld.

gr luc
Teun

Unread post by Teun »

Inderdaad, afgebroken.

Als ik het klepje open laat en de auto vergrendel dan zie ik een pinnetje bewegen, maar hij komt net niet voorbij de rubberen ring.

Is dit eenvoudig te vervangen en zijn de onderdelen te vinden? Of kan ik beter een afsluitbare tankdop gaan kopen? Als het pinnetje toch zo makkelijk afbreekt..
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”