Een nieuwe, prachtige, vollederen pookknop gekocht, en die moet er nu op. Maar hoe?
Tips? Adviezen? Waarschuwingen? Allemaal welkom!
Alvast dank,
Robert
Nieuwe pookknop monteren
Geweld helpt niet
Heb geprobeerd met indirecte hamerslagen (knop-doek-plankje-hamer) de knop vast te zetten, maar dat is niet gelukt. De stang waar hij op moet vertoont een ribbelpatroon in de lengte, de binnenkant van de knop niet. Doe ik het verkeerd of heb ik een verkeerde?
Hulp zeer welkom.
Robert
Hulp zeer welkom.
Robert
Re: Geweld helpt niet
En als je de nieuwe knop in een emmertje met heet water gooit? Zou hij dan zacht genoeg worden om er overheen te kunnen? Of de stalen ribbels invetten (uierzalf oid?).
Timmeren lijkt me niks...
Jur
Timmeren lijkt me niks...
Jur
Ik monteer ze altijd met doek en hamert ff goed meppen en het zit vast. let wel op dat veertje ertussen zit. De pookknop heeft idd geen spiebanen!
Mep ze. Gr.Martin
Mep ze. Gr.Martin
Gewoon t gat in de pook opboren met boortje 10. Klemt ie nog goed en geen gevaar dat ie al weer barst voor ie er goed en wel op zit. Tip heb ik gekregen van Arendse in Duiven toen ik daar een knoppie kocht. En bij mij heeft t gewerkt.
Re: Nieuwe pookknop monteren
Dank allen. Ik zal een keuze moeten maken uit de gesuggereerde remedies. U hoort nog...
Robert
Robert
Re: Nieuwe pookknop monteren
Ik heb al meerdere pookjes gemonteerd in mijn auto's en ik maak het gat ook iets ruimer. Echter druk ik de knop er eerst een stukje op de schakelstang. Zodoende heb je het groefjesprofiel van de stang. Met een schroevendraaier maak ik deze dieper in de pook en daarna met wat geweld erop drukken. Misschien niet de meest charmante oplossing maar het zit als een huis, en er is iets meer ruimte om scheuren te voorkomen. Volgens mij werkt het opboren ook goed, echter heb ik dit nog nooit gedaan.