Kappa elctronica problemen.
Kappa elctronica problemen.
Heb sinds 4 weken een kappa 2.0 uit 95. Rijdt lekker maar heb diverse problemen op eletronica gebied. De interval van de ruitewissers doet het niet, wel de wissers in normale standen. Dahboardverlichting (Klokken) brand niet, stadslichten achter gaan alleen aan als ik er een klap opgeef, zogenaamde slaglampen. En tot overmaat van ramp is mijn accu na een avond/nacht half leeg zodat ik niet kan starten. Nieuwe accu en probleem blijft. Heb gemeten en bij draaiende motor meet ik 14,3V dus geen dynamo lijkt me. Als ik bij lopende motor de min pool van de accu neem blijft de motor lopen. Ik heb denk ik lekstroom ergens. Gemeten en alle zekeringen een voor een verwijderd maar geen verbruiker gevonden. De achterlichten schoongemaakt, aardepunten schoongemaakt, stekkers ingespoten met contactspray maar ook dit blijft. Als hij rijdt een fijne auto maar ben toch niet echt vrolijk geworden. Nu als ik hem stilzet de minpool van de accu, kan ik in ieder geval rijden. De garage waar ik hem gekocht heb heeft ook al twee dagen gemeten maar kan ook niets vinden. Iemand een idee?
Re: Kappa elctronica problemen.
1 Wisserinterval kan aan het relais liggen
2 Dashboardverlichting? Doet de verlichting van het checkpanel het wel? Wellicht zijn alle lampjes kapot.
3 Draadboom naar kofferklep stuk en maakt sluiting: zie ander topics
4 Er moet een gebruiker zijn: kofferverlichting, dasboardkastverlichting, deurverlichting kortom microswitch stuk. Zit er een alarm op de auto? Wil je het echt weten ga dan naar firma Brander in Leidschendam.
Succes
2 Dashboardverlichting? Doet de verlichting van het checkpanel het wel? Wellicht zijn alle lampjes kapot.
3 Draadboom naar kofferklep stuk en maakt sluiting: zie ander topics
4 Er moet een gebruiker zijn: kofferverlichting, dasboardkastverlichting, deurverlichting kortom microswitch stuk. Zit er een alarm op de auto? Wil je het echt weten ga dan naar firma Brander in Leidschendam.
Succes
Re: Kappa elctronica problemen.
Pff, dashboardverlichting doet het weer. Was de dimschakelaar van de verlichting, zat sluiting in. Op de sloop een andere en floep alles brand. Ook mijn voltmeter wijst nu ineens rechts van het midden aan. Misschien was dat het probleem wel waardoor de accu leegtrok. Heb hem nu geparkeerd en kijk morgen of ie het doet. Achterverlichting brand ook was toch een gloeilamp. Kan alleen het relais van de ruitewisser niet vinden, wie weet waar die zit?