Olie op bougies

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Dylan

Olie op bougies

Unread post by Dylan »

Vanmiddag heb ik de bougies van mijn Kappa vervangen, ze zaten er al weer zo'n 50K in.

De oude eruit gehaald en op alle vijf zat behoorlijk wat olie. Verder zagen ze er nog schoon uit, geen brandplekken of zo.

In een oud topic las ik dat Percy ook iets dergelijks aan de hand heeft gehad en dat er mogelijk sprake was van een lekkende klepdekselpakking.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Rik

Re: Olie op bougies

Unread post by Rik »

Die klepdekselpakking heeft er in ieder geval niets mee te maken..
Als de motor verder goed loopt nu je er nieuwe bougies in hebt en je hebt verder geen zichtbare lekkage en/of extreem olieverbuik zou ik me geen zorgen maken.
Kan misschien zijn dat de oude bougies écht versleten waren en daardoor een "slechtere" ontbranding hadden. Veel korte ritten kan ook nog wel eens voor wat aanslag zorgen daar de motor iedere keer niet goed op bedrijfstemperatuur komt.
-
Wil je zeker zijn: trek er nog eens 1 of 2 pitten uit bij een koude motor na ongeveer 2000 km. Koffiebruin is nog steeds de goede kleur naar mijn weten...
martin

Unread post by martin »

Hoi Dylan,

Kijk maar ff in je mail dan begrijp je wel waarom de bougies onder de olie zaten/zitten.

Gr.Martin
Rik

Unread post by Rik »

Mogen wij ook meegenieten? :D
martin

Unread post by martin »

Hoi Rik,

ken de tekening niet plakken op deze plek.
Rik

Unread post by Rik »

Ontvangen. Weet ook niet hoe te plakken hier....
martin

Unread post by martin »

Ook u mag ff in uw mail kieken. haha

Gr.Martin

ps Heb de 2.4 verkocht en heb nu 2.4. jaja met de ECHTE automaat van 2000 met 78000km
Rik

Unread post by Rik »

Zozzoooo...haha. Gefeliciteerd! Ik wordt bijna jalours....waar heb je die nou weer vandaan en dan nog met zo'n km.stand! Ik wil ook een automaat! Verkoop je hem misschien aan mij.....? :)
-
Heb in de meel gekieken, mooi plaatje maar vergt verdere uitleg...
-
Kappa in Hoofddorp rijdt ook hier nog als een speer....iedere dag wel 10km. heen en weer terug.
Schokbrekers "rammelen" nog steeds als de beste. Eemnes is waarschijnlijk een hele rijke gemeente want jullie wegen daar zijn spiegelglad!
Rik

Unread post by Rik »

Welke kleur buiten en interieur? Ook met extra plofzakken zeker:)
martin

Unread post by martin »

Ja uniek heb hem 3 jaar terug gevonden en verkocht maar nu heeft ie een klein tikkie voor dus eerst ff opknappen en dan zijn er liefhebbers genoeg denk ik. Heeft alles mee zwart.met en 16 "velgen en comfort automaat donkere ali erin is uniek en blijft uniek. Ron rijdt niet meer met zijn K met lpi heeft nu een S(l)aap 20 T hij is er blij mee.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”