kraken bij warm weer

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
chriske911

kraken bij warm weer

Unread post by chriske911 »

de laatste dagen hoor ik kraken bij een gewichtsverplaatsing van de wagen
dwz telkens ik van richting verander of als ik ergens over een drempel of andere grotere oneffenheid over rijd maar....
het gebeurt enkel als het wat warmer weer is (zeg maar heet naar belgische normen)

aangezien het dus niet altijd hoorbaar is kan het volgens mij niet aan de vering of aan een kapot lager toegewezen worden of wat dan ook dat permanent stuk is

zelf vermoed ik dat het een rubber is van de ophanging dat aan het uitslijten is en deze geluiden door wrijving via het chassis van de wagen doorgeeft naar binnenin de auto

wat denken jullie ervan?
Alessandro

Re: kraken bij warm weer

Unread post by Alessandro »

Bekend Kappa probleem, heb er ook last van gehad.
Het zijn de kogelstjes die de stadilisator stand verbinden aan de draagarmen van de auto, even rubber stofhoes verwijderen(zonder deze te beschadigen!!) even met motorolie de kogel inolieen en stofhoes weer monteren je zal horen dat na paar dagen alles weer stil is in de auto:)

Cordiali saluti/Groeten

Alessandro Monni
Pieter(1)

Unread post by Pieter(1) »

Dit probleem had ik deze zomer met hele hoge temperaturen. Wanneer de temperatuur normaal is heb ik er geen last meer van. Schrok zelf ook wel toen ik het hoorde. En je hoorde het ook alleen binnen in de auto. van buiten was het nauwelijks hoorbaar. Maar het schijnt geen schade te zijn dus zal het wel mee vallen.

Pieter
Pieter

Unread post by Pieter »

Ook ik heb het probleem gehad. Martin Beuk (garage te eemnes) heeft even voor me de zakjes/hoesjes ingeknipt, dik in de vet gezet en weer de zakjes/hoesjes dichtgeplakt en weg probleem.
Zijn inderdaad de kogels t.p.v. stabilisatorstang
ivo post

Unread post by ivo post »

Hallo
Soms kraakt mijn Kappa C niet, maar meestal is het alsof er een ijzerdraadje over het asfalt sleept. Hoor het eigenlijk alleen rechtsachter. Heb alle rubbers van de ophanging al eens met siliconen ingespoten en dat hielp, of het was toeval. Nu is het weer terug.

Las over het inknippen van zakjes/hoesjes en invetten. Welke worden bedoeld?

Groet,

Ivo
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”