pookhoes

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

pookhoes

Unread post by Percy »

Heb via Ebay Duitsland een leren pookhoes besteld. Als het goed is moet hij precies nagemaakt zijn van de orignele.
Kost incl. verzenden 17.99 euro. Een originele kost zo'n 75 euro.
Ik laat wel weten of het wat is.
Dylan

Re: pookhoes

Unread post by Dylan »

Hoi Percy, heb je de pookhoes al binnen? Als het wat is, ben ik ook erg geinteresseerd...
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Dylan,

ja maar hij is universeel. Als je de oude eruit haalt zie je dat hij onder om een plasic mal vastzit. De nieuwe moet zelf eromheen doen, en ook de gaatjes maken. Bovenaan is hij te smal omdat hij bij de kappa om dat dikkere stuk plastic vastzit, dus heb ik hem zelf passend gemaakt. Alleen moet je wel je pookknop eraf halen, anders krijg je hem er niet omheen.

Reseltaat bij mij is wel mooi. De originele van mij was nepleer met wat scheurtjes, en nu is het mooi echt leer.

als je een beetje handig bent is het wel wat.
Dylan

Unread post by Dylan »

Hey Percy,

Ik probeer eerst bij Tuynder een nieuwe pookknop te vinden. Als dat niet lukt ga ik voor jouw oplossing.

Bij mijn vorige Kappa's had ik een soort rubberen/plastic pookknop, deze barstte meestal na verloop van tijd. Bij mijn 'nieuwe' Kappa is de knop van een leerachtig materiaal, de knop is niet gebarsten maar gewoon erg vaal geworden...
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Dylan,

ik heb ook zo'n rubberen/plastic pookknop in mijn kappa. Kostte 30 euro en heb hem al sinds 2003. Ziet er nog goed uit na 5 jaar. De oude was in staat van ontbinding! Maar die was dan ook al 8 jaar oud want mijn kappa komt uit 1995.
Ik weet niet wat een leerachtige kost, maar zal wel een stuk duurder zijn. is jou pookhoes trouwens echt leer of nepleer?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”