Meerdere problemen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Arjen

Meerdere problemen

Unread post by Arjen »

hallo,

ik heb nu sinds een paar maanden een lancia kappa 2.0sedan. maar heb nog wel een paar problemen, kan iemand mij daarbij helpen.

1. het lampje check blijft branden en geeft de melding "BOOT OPEN", hoe kan ik dit verhelpen want de kofferbak waarover het denk ik gaat is helemaal niet open.

2. mijn linkerachterdeur gaat niet meer van binnen en van buiten open, hoe is dit op te lossen zodat dit weer werkt.

3. de centrale deurvergrendeling heeft vreemde kuren. als ik hem op slot doe met de sleutel(afstandsbediening werkt niet) dan springt hij gelijk weer open. dan houd ik hem een paar seconde vast en dan zit de linker voordeur weer op slot, handmatig moet ik dan nog de rechterdeuren op slot doen. Als ik rechtsvoor op slot doet dan gaat rechtsachter ook mee, en als de rechterdeuren al op slot zijn geeft de linker deur geen probleem. met open doen is het bijna hetzelfde,
Als ik hem open doe linksvoor dan moet ik de deur snel openen anders slaat hij weer op slot, hij blijft dan een paar keer klikken en rechtsachter doet mee. rechtsvoor doet niks.
Komt dit alles door mijn linkerachterdeur of wat is het??

Alvast bedankt
Arjen
Marc

Re: Meerdere problemen

Unread post by Marc »

Hoi Arjen,

Over de eerste melding denk ik dat er een contactje geen contact meer maakt. Overigens heeft hij bij mijn Kappa een Boot Open melding als of de achterklep of motorkap open staat. Bij de motorkap zit er bij mij rechtsvoor een pal die ingedrukt wordt als de kap dicht is, daar was de contact van losgeraakt bij mij.

De tweede en derde puntje hebben allemaal te maken met de deurslotmechaniekjes. Of te wel het bekende Kappa euvel. Zelf had ik op een gegeven moment dat een deur niet meer op slot te doen was. Mijn vader kreeg een deur niet meer van het slot af. De ebste methode is om de mechaniekjes door een nieuwe of goede tweedehand te vervangen. Zelf heb ik alle mechaniekjes door nieuwe vervangen, de nieuwe zijn ook duidelijk verbeterd tov degene die eruit kwamen. Voor je linker achterdeur dus idd erg lastig, je zult dus moeten proberen om bij het mechaniek te komen dus de deurpanelen moeten er wel af.

Veel succes.

Marc

Kappa 2.4i Sedan Wit-Goud 300.000 km+
luc

Unread post by luc »

boot; je hebt een kabelbreuk in de kabel naar de kofferbak
deursloten. kijk eens naar je tankdop of die goed werkt stoots soms net en daardoor sloten weer open

gr luc
Arjen

Unread post by Arjen »

ik heb het probleem van de linker achterdeur op gelost de rest ga ik naar kijken als het weer mooi weer is

bedankt voor de reacties
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”