brandstoffilter

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

brandstoffilter

Unread post by Percy »

Weet iemand hoe waar de brandstoffilter zit en hoe je deze moet vervangen?
Ik heb hem in de 5 jaar dat ik kappa rijd nog nooit laten vervangen.
Corrado-Roma

Re: brandstoffilter

Unread post by Corrado-Roma »

Rechts onder de auto net voor de tank en de achteras. Is een dikke ronde aluminium bus, plusminus 10 cm dik en 10 cm lang. Zit vast met een klem onder de bodem. Ik heb er eelijk gezegd nog nooit een vervangen, en tot 286.000 km met de originele gereden. Ik heb er wel een (goeie gebruikte) liggen voor het geval dat....
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Een brandstoffilter moet wel vervangen worden, zeker wanneer de benzine vervuild is. Het kan namelijk de pomp kapot maken als de doorstroming niet optimaal meer is, en dat is duurder dan een nieuw filtertje.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Bovendien, dat vergat ik bijna, ontstaan brandstoflekkages in het systeem omdat de druk bij een verstopt filter te hoog wordt.
RIk

Unread post by RIk »

Volgens Lancia onderhouds voorschrift om de 80.000 km.
Diesel brandstoffilter om de 20.000km.
Percy

Unread post by Percy »

Ok bedankt.

Ik dacht trouwens dat het filter ergens in de kofferbak zat?
RIk

Unread post by RIk »

Grappenmaker :)
Alessandro

Unread post by Alessandro »

de laaste serie Kappa had geen brandstof filter meer naast de tank maar een in de tank die nooit vervangen moet worden
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

Rik, nooit geweten, dwz niet naar gekeken. Weer wat geleerd. Ik heb overigens nooit last van lage brandstofdruk, of pomp problemen gehad met de Kappa. Met Saabs wel diverse keren een kapotte pomp door vuil gehad, en dat is bijna dezelfde Bosch pomp. Blijkbaar is de tank van de Kappa zo uitgedacht dat vuil in het laagste deel blijft zitten zinder in de pomp te raken. Het filter in de Kappa is trouwens, in vergelijking met andere autos, wel overbemeten.....
Pieter

Unread post by Pieter »

Klopt. Zoek maar eens in Eper. Je zoekt je rot :-)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”