Beste heren, dames,
Als ik besluit G3 in te laten bouwen in mijn Kappa 2.0 sw 5cyl. wat staat mij te wachten?
Goede ervaringen? Of juist niet?
Let me know!
Kris
G3
Re: G3
Hoi, ik heb net 2 maand geleden een nieuwe vialle lpi installatie laten inbouwen in mijn kappa 2.0 van bj 2000 met 240.000 km.
Bevalt super, had hiervoor ook al een kappa 2.0 met lpi en bijna 400.000 km op de klok, probleemloos!
Ik kan alleen maar positief zijn, zeker met de huidige benzine- en dieselprijzen lach je iedereen uit...
In de reservewielruimte van een kappa past maximaal een 57 ltr bruto tank. Netto zo'n 42 liter. Moet je wel de vloer ca 7cm verhogen. Ik heb het geheel voor 1995,- laten inbouwen met 2 jaar garantie bij autogas Duiven.
Ik zou niet langer twijfelen, de benzine- en dieselprijzen gaan echt niet meer naar beneden....
Groet Werner
Bevalt super, had hiervoor ook al een kappa 2.0 met lpi en bijna 400.000 km op de klok, probleemloos!
Ik kan alleen maar positief zijn, zeker met de huidige benzine- en dieselprijzen lach je iedereen uit...
In de reservewielruimte van een kappa past maximaal een 57 ltr bruto tank. Netto zo'n 42 liter. Moet je wel de vloer ca 7cm verhogen. Ik heb het geheel voor 1995,- laten inbouwen met 2 jaar garantie bij autogas Duiven.
Ik zou niet langer twijfelen, de benzine- en dieselprijzen gaan echt niet meer naar beneden....
Groet Werner
Ik onderschrijf dit helemaal. De Kappa rijdt super op LPG-G3. Ze lijken ervoor gemaakt.
Ik heb hele goede ervaringen met LPG-Lunetten in de Bilt ,voor dezelfde prijs. En Vialle is de enige die een goed systeem voor de Kappa levert.
Gauw doen, ik sta lachend te tanken. Voor ca 25,- een volle tank. Joepie, scheuren maar. Inderdaad niet langer twijfelen.
Pieter
Ik heb hele goede ervaringen met LPG-Lunetten in de Bilt ,voor dezelfde prijs. En Vialle is de enige die een goed systeem voor de Kappa levert.
Gauw doen, ik sta lachend te tanken. Voor ca 25,- een volle tank. Joepie, scheuren maar. Inderdaad niet langer twijfelen.
Pieter
Ook ik heb net (nov. 2007) G3 laten inbouwen. Ik zie echter nu al dat de informatie die je gegeven wordt niet helemaal klopt. Zelf heb ik nl. een 70 (!!) liter ring tank achterin, dus dat er max. 57 in past lijkt me sterk Ik rijdt er dik 400 km mee, maar rijdt hem nooit helemaal leeg, je kan dus verder. Was ongeveer 2100 euro kwijt. Rijdt probleemloos en ik heb er inmiddels zo'n 15.000 km op zitten. Wel een aantal zaken waar je echt even op moet letten. Bij mij is de kont echt direct gaan hangen en ahcteraf gezien is de verhoogde vloer misschien wel erg hoog. Zo'n 7 cm, maar het is onhandig. Op de Kappa meeting van twee weken geleden was iemand met een 80 liter tank, het klassieke model 'sigaar' tegen de achterbank aan. Eigenlijk (en achteraf gezien) volgens mij toch beter voor de ruimte en bovendien ligt het gewicht van de tank gunstiger dan de ver naar achter geplaatste ringtank.
Maar, om een lang verhaal kort te maken, gewoon doen!
Maar, om een lang verhaal kort te maken, gewoon doen!
Ik ben toevallig ook hierover aan het twijfelen. Ik heb een Kappa uit 1996 met 280.000 km op de teller. Mijn omgeving verklaart mij voor gek dat ik daar nog gas in wil laten bouwen, maar ik denk zelf dat ik het er na 2 jaar ruim uit heb. En de gok dat ie het nog twee jaar volhoudt durf ik wel aan.
Hoe zuinig rijden de gasrijders? Ben benieuwd!
Hoe zuinig rijden de gasrijders? Ben benieuwd!
Onze K SW rijdt al 350dkm probleemloos op G3 en gebruikt dan 1 op 9. Met de 2,4 liter motor en dat enorme gewicht vind ik dat best netjes.
Laatst een klein electroisch probleempje gehad, ik dacht dat de pomp niet goed meer was want de auto hield in. Bleek echter een kapotte bougie te zijn. Wij hebben geen ringtank. Bij ons zitten er twee kleine tanks op de plaats van het reservewiel. Ik zou graag over gaan op ringtank, dan heb je veel meer ruimte over.
Laatst een klein electroisch probleempje gehad, ik dacht dat de pomp niet goed meer was want de auto hield in. Bleek echter een kapotte bougie te zijn. Wij hebben geen ringtank. Bij ons zitten er twee kleine tanks op de plaats van het reservewiel. Ik zou graag over gaan op ringtank, dan heb je veel meer ruimte over.