Airbaglampje wil niet uit

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter

Airbaglampje wil niet uit

Unread post by Pieter »

Nu het is gelukt, na de Thema stoel opgeknapt te hebben, wat kunst en vliegwerk moeten verrichten voor gordels e.d., zit ie in mijn Kappa SW 2.0 LS.
En nu heb ik dus eindelijk een stoel MET lendesteun die te verstellen is.
Maar nu het volgende probleem, nu heb ik geen zij-airbag in de stoel meer en gaat dus het lampje van de airbag branden.
Na aanraden van verschillende personen, geïnformeerd bij een Lancia Dealer en bij Scheel auto stoelen heb ik op de gele stekker van de airbag aansluiting een weerstand gezet.
Alleen helpt het niet, alleen het lampje blijft branden. Scheel Autostoelen gaf aan dat de airbag waarschijnlijk een weerstand heeft zo rond de 2,5 ohm en dat ik een weerstandje moet koppelen aan de blauwe en bruine draad.
Nu heb ik weerstanden gekocht (1 van 2,1 ohm en 1 van 3,3 ohm) en beide leveren geen resultaat op. Wat doe ik fout?
Is de weerstand heel anders? Ik heb gemeten aan de blauwe en bruine draad en krijg daar dezelfde waarde als de gekozen weerstand. Meet ik niet goed en komt het heeel nauw de waarde van de weerstand?
aldo

Re: Airbaglampje wil niet uit

Unread post by aldo »

lanciakappaexstra.hu

aldo
Pieter

Unread post by Pieter »

Beste Aldo

Wat bedoel je hiermee, wat ik ook probeer het is geen link/website op internet?

groet
Pieter

Unread post by Pieter »

Ik was er ook al achtergekomen dat het die site moest zijn. Heeft iemand hier ervaring mee om het op deze manier te doen? Of kan ik beter het systeem laten uitlezen bij een garagebedrijf en laten resetten?
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Garage (Martin Beuk) bijvoorbeeld doet het in minder dan 10 minuten...
Pieter

Unread post by Pieter »

helaas dit werkt bij mijn Kappa niet en dat klopt denk ik ook wel want in de tekst staat al vermeld dat de Kappa's na 1998 (die van mij is van 2001) een 2 pins i.p.v. een 3 pins diagnoseconnector hebben.

Dus toch maar het systeem resetten via uitlezen, denk ik. Want ik heb niet zo veel vertrouwen in het tegenelkaar houden van de + en - accuaansluiting.
Of is dit toch echt wel safe?

gr
Pieter
Jur

Unread post by Jur »

De polen tegen elkaar houden is safe, maar het lampje gaat er niet van uit.
Martin Beuk inderdaad deed het in tien minuten, mét koffie.
Jur
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”