Hallo heren Lancia Kappa liefhebbers/rijders.
2 jaar geleden heb ik mijn schoonheid met 68.000 km op de teller gekocht en hier ook van genoten.
Het bezit, het uiterlijk en het rijden zijn telkens weer een genot om te beleven, ondanks de mijn inziens toch wel grote uitgaves die ik heb moeten doen, euro 4500 in 2 jaar.
De laatst tijd is het wat minder tijdens het rijden.
Na de reparatie aan mijn electronische geregelde schokbrekers (lekkage beide voor schokbrekers) kreeg ik na verloop van tijd toch weer het gevoel dat er een niet te definieren geluid onder de auto vandaan kwam.Ook had ik het idee dat linker bochten niet optimaal genomen konden worden, bij normale snelheden voelde het alsof de auto naar buiten wilden glijden.
Lancia garage heeft hier diverse malen naar gekeken en zelfs wat gerepareerd, maar ik kreeg toch het gevoel dat e.e.a. niet helemaal gezond was.
Omdat mijn verlengde garantieperiode in mei dit jaar afloopt heb ik gisteren een algehele keuring door de ANWB laten uitvoeren, ook met de intentie om de oorzaak van het ondefinieerbare geluid in het onderstel te bepalen.
Ondanks dat de auto in "redelijke" staat (standaard kreet voor oudere autos) was, was de uitslag op een onderdeel van het onderzoek ronduit schokkend.
De splinternieuwe schokbreker rechtsvoor was lek!!!! Remdelen, schijf, leidingen, hoezen e.d. zaten allemaal onder de olie
Ik ga ervan uit dat dit samen met wat andere kleine zaken, stoelverwarming links, moeilijk lopend rechter raam e.d. onder garantie gerepareerd worden.
Na de reparatie wordt een herkeuring bij de ANWB uitgevoerd.
Hierna moet ik me wel heel erg beraden of ik haar niet wegdoe. Met pijn in het hart, ik weet dat ik hier spijt van krijg.
De auto staat nu weer bij de garage, heb een splinternieuwe FIAT 500 te leen.
Met vriendelijke groet,
Bob Solbrig
ANWB garantie keuring
Re: ANWB garantie keuring
Die schokbrekers hebben zelf toch nog wel garantie? Zo snel mag het niet stukgaan....
De reden dat Lancia dealers enorm hoge bedragen in rekening brengen bij reparaties is de reden dat ik heel veel zelf doe en soms uitbesteed aan de lokale Bovag garage. Op die manier weten we de onderhoudskosten erg binnen de perken te houden. Autorijden kost nou eenmaal geld, het is echter aan de eigenaar van de auto om verantwoorde uitgaven te doen. Dat heeft niet altijd direct een relatie met de kwaliteit van een auto.
Mijn ervaring met dealers die onder garantie iets moeten repareren is erg slecht. Je moet er bovenop zitten en soms meerdere malen blijven klagen om een reparatie af te dwingen. Het lijkt wel alsof dealers hun verantwoordelijkheid in dezen ontlopen. Ik wacht nog op het eerste consumentenonderzoek waarin dit eens aan de kaak gesteld wordt.
De reden dat Lancia dealers enorm hoge bedragen in rekening brengen bij reparaties is de reden dat ik heel veel zelf doe en soms uitbesteed aan de lokale Bovag garage. Op die manier weten we de onderhoudskosten erg binnen de perken te houden. Autorijden kost nou eenmaal geld, het is echter aan de eigenaar van de auto om verantwoorde uitgaven te doen. Dat heeft niet altijd direct een relatie met de kwaliteit van een auto.
Mijn ervaring met dealers die onder garantie iets moeten repareren is erg slecht. Je moet er bovenop zitten en soms meerdere malen blijven klagen om een reparatie af te dwingen. Het lijkt wel alsof dealers hun verantwoordelijkheid in dezen ontlopen. Ik wacht nog op het eerste consumentenonderzoek waarin dit eens aan de kaak gesteld wordt.
De schokbreker en de reparatie vallen beide onder de garantie van de importeur, tenminste daar ga ik helemaal van uit. Anders valt dit onder de Bovag garantie van de dealer.
De overige zaken, meestal betrekking hebbend op onhebbelijkheden met de electriciteit vallen onder de garantie.
Rijd nu in een van de garage geleende nieuwe FIAT 500. Eerste geleende auto waar ik met echt plezier in rijd.
Hoop dat mijn Coupe snel weer gerepareerd is en dat alles verder goed gaat.
Heb van de ANWB man een adres gekregen van een onafhankelijke Lancia/Alfa/Fiat garage in Wateringen.
Zwethove, iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand ervaring met Heins in Den Haag?
Groet.
De overige zaken, meestal betrekking hebbend op onhebbelijkheden met de electriciteit vallen onder de garantie.
Rijd nu in een van de garage geleende nieuwe FIAT 500. Eerste geleende auto waar ik met echt plezier in rijd.
Hoop dat mijn Coupe snel weer gerepareerd is en dat alles verder goed gaat.
Heb van de ANWB man een adres gekregen van een onafhankelijke Lancia/Alfa/Fiat garage in Wateringen.
Zwethove, iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand ervaring met Heins in Den Haag?
Groet.
Beste Bob,
Heins ken ik niet, maar ik heb goede ervaringen met Franke in Den Haag.
Een garage met verstand van en liefde voor Lancia's (ook Kappa's).
Ik word er altijd plezierig en adequaat geholpen.
Robbert
Heins ken ik niet, maar ik heb goede ervaringen met Franke in Den Haag.
Een garage met verstand van en liefde voor Lancia's (ook Kappa's).
Ik word er altijd plezierig en adequaat geholpen.
Robbert
Hoi Robbert,
Frank ein Den Haag, daarkwam ik ook altijd maar is inmiddels al weer een tijdje geleden verhuisd vanuit het Statenkwartier. Zit het tegenwoordig niet aan de Rijksstraatweg naast de Mercedes Dealer?
Groetjes
Frank ein Den Haag, daarkwam ik ook altijd maar is inmiddels al weer een tijdje geleden verhuisd vanuit het Statenkwartier. Zit het tegenwoordig niet aan de Rijksstraatweg naast de Mercedes Dealer?
Groetjes
Klopt, Franke zat aan de Rijksstraatweg, maar is begin dit jaar terugverhuisd naar Den Haag. Naar de oude locatie in het Statenkwartier (de Van Bleiswijkstraat).
Robbert
Robbert